In firme

NASA, USRA i Google rade na kompjuteru za razvoj vještačke inteligencije

1905DWave
K
anadska kompanija D-Wave Systems (Di-vejv sistems), prva koja je ponudila komercijalni kvantni kompjuter, objavila je danas da je prodala drugi svoj takav računar, sistem D-Wave Two (D-vejv 2), vrijedan 10 miliona dolara, prenosi Blic.

NASA, USRA i Google rade na kompjuteru za razvoj vještačke inteligencije

Ugovor je sklopljen između Univerzitetskog udruženja za svemirska istraživanja USRA i D-Wave-a.

Američka kompanija Google (Gugl), svemirska agencija NASA i USRA radiće zajedno na upotrebi kvantnog kompjutera, prenio je danas magazin Forbes (Forbs).

Portparol NASA-e je precizirao da svemirska agencija ne kupuje, niti iznajmljuje sistem, već da će ga koristiti zajedno sa Google-om i USRA-om.

Sistem će biti instaliran u novoj laboraoriji, koja će biti smještena u NASA-inom Istraživačkom centru AIMS (Ejms).

Kao dodatak uz kupovinu, D-Wave će obezbijediti prateće usluge, poput održavanja. Kompanija takođe očekuje da će blisko sarađivati sa NASA-om, Google-om i USRA-om na sistemu.

- Očekujem saradnju. Neki naši naučnici, matematičari i kompjuterski stručnjaci radiće u AIMS-u – rekao je za Forbes predsednik D-Wave za SAD, Bo Ivald.

Američki list je prenio da su partneri, prije sklapanja ugovora sa D-Wave-om, ispitali sistem koji ima 512 kubita (kvantnih bitova), i otkrili da su njegove karakteristike čak premašile očekivanja. A kada D-Wave usavrši čip, kompjuter će biti nadograđen na sistem od 2.048 kubita.

Forbes ukazuje da sistem D-Wave nije „sveobuhvatni“ kompjuter, poput personalnog računara. On je predviđen da rješava određene vrste problema i za to koristi kvantne efekte. Laboratorija u AIMS-u će koristiti sistem D-Wave za niz aplikacija, ali će fokus biti na unaprjeđenju algoritama koji se koriste za poboljšanje procesa učenja mašina i vještačke inteligencije. Takođe će se ispitati da li sistem može da optimizira potragu za planetama van Sunčevog sistema.

Iz Google-a su saopštili da će kvantni kompjuter pomoći stručnjacima da naprave efikasnije modele za široku upotrebu – od prepoznavanja govora do pretrage na internetu.

Prema ugovoru, USRA-i pripada 20 odsto upotrebe kompjutera.

Istraživački timovi će se takmičiti da njihovi prijedlozi za korišćenje računara budu izabrani. Kada se selekcija obavi, moći će da besplatno koriste sistem.

Foto: D-Wave Systems