U dokumentu, koji je Vlada danas usvojila bez održavanja sjednice, a na osnovu pribavljene saglasnosti većine članova, navodi se da je na centralnom nivou najveće smanjenje broja zaposlenih u oblastima finansija i rada i socijalnog staranja.
„A do najvećeg povećanja u neto efektu došlo je u sektorima prosvjete i zdravstva“, saopšteno je iz Vlade.
Donijeta je i Odluka o osnivanju Zavoda za sportsku medicinu čija je djelatnost, između ostalog, obavljanje zdravstvenih pregleda radi utvrđivanja zdravstvene sposobnosti sportista amatera, profesionalnih sportista i djece koja se sportom bave u okviru sistema sufinansiranja dijela članarine u sportskim klubovima.
Djelatnost zavoda je i posredovanje pri obezbjeđivanju prisustva sanitetskog vozila službe medicinske pomoći sa medicinskom ekipom na sportskim priredbama, za potrebe organizatora priredbe, kao i izdavanje odobrenja za angažovanje fizioterapeuta kao sportskog stručnjaka osposobljenog za rad u sportu u okviru sportskih organizacija.
Vlada je usvojila informaciju o realizaciji programa zapošljavanja i usavršavanja doktora nauka, doktoranada, mladih istraživača i inovatora u naučnim ustanovama i privredi.
U informaciji je, između ostalog, navedeno da je država izdvojila ukupno 1,5 miliona eura za stipendije za doktorska istraživanja u protekle dvije godine, podržavši 36 doktoranada.
Navodi se da je namjera Ministarstva nauke da i ove godine objavi isti konkurs, kako bi se postigla kritična masa od oko 50 mladih istraživača koji će se baviti istraživanjima na puno radno vrijeme.
„A krajnji cilj je da se kroz atraktivne uslove istraživanja koje omogućava ova vrsta stipendije omogući zadržavanje talenata u Crnoj Gori“, kaže se u saopštenju.
Dodaje se da je 2018. godine izdvojeno 1,2 miliona eura za naučnoistraživačke projekte, a prošle i ove godine po 1,5 miliona.
Vlada je donijela i Strategiju za cjeloživotno preduzetničko učenje Crne Gore do 2024. godina sa Akcionim planom za njeno sprovođenje.
Dokumentom su prepoznata su tri glavna strateška cilja - unapređenje razvoja preduzetničke kompetencije na svim nivoima formalnog obrazovanja, unapređenje realizacije preduzetničkog učenja u okviru neformalnog obrazovanja i povećanje efikasnosti funkcionisanja sistema preduzetničkog učenja.
„Poseban fokus je stavljen na jačanju uloge i značaja Nacionalnog partnerstva za preduzetničko učenje, odnosno na njegovoj institucionalizaciji i nastojanjima u sagledavanju mogućnosti za njegovo prerastanje u Savjet za preduzetničko učenje“, objasnili su iz Vlade.
Ministarstvo ekonomije je zaduženo da u saradnji sa Ministarstvom prosvjete preuzme sve neophodne aktivnosti na uspostavljanju i formiranju Savjeta za preduzetničko učenje.