Abiznis

Negativna mišljenja na Završni račun budžeta Opštine Andrijevica za 2019. i na reviziju usklađenosti poslovanja Opštine sa zakonskim propisima

DRI: Budžetski deficit Andrijevice, umanjen za kamate, osam puta veći od dozvoljenog

Finansijskom revizijom Završnog računa budžeta Opštine Andrijevica za 2019. godinu utvrđeno je da finansijski izvještaji za 2019. godinu sadrže pogrešna prikazivanja, koja pojedinačno i zbirno imaju prožimajući karakter, ističe se u izvještaju o reviziji završnog računa budžeta Opštine Andrijevica za 2019. godinu, koji je jutros objavljen na sajtu Državne revizorske institucije (DRI). 

DRI: Budžetski deficit Andrijevice, umanjen za kamate, osam puta veći od dozvoljenog Foto: Portal Analitika
S.G.
S.G.Autor
Portal AnalitikaIzvor

„Opština je Izvještaj o konsolidovanoj javnoj potrošnji uradila po Pravilniku i na obrascu koji su prestali da važe i u istom nije iskazala finansijski rezultat za 2019. godinu. Revizijom je utvrđen budžetski rezultat, deficit koji iznosi - 652.501,28€ i isti nije usklađen sa čl. 14 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti. Deficit umanjen za kamate u poređenju sa prihodima budžeta Opštine procentualno iskazan iznosi 84,39% što je 8 puta veći iznos od dozvoljenog članom 27 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, te u skladu s navedenim nadležni Kolegijum izražava negativno mišljenje“, navodi se u izvještaju DRI. 

OSNOV ZA IZRAŽAVANJE NEGATIVNOG MIŠLJENJA ZA FINANSIJSKU REVIZIJU:

- Izvještaj o konsolidovanoj javnoj potrošnji za 2019. godinu nije prikazan na Obrascu – 7, koji je propisan važećim Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave, već na obrascu propisanom Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave koji je prestao da važi.

- U Izvještaju nije iskazan budžetski rezultat, deficit koji iznosi - 652.501,28€ što nije u skladu sa čl. 14 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti. Navedeni deficit je finansiran iz pozajmica u iznosu od 555.527,83€ i gotovine u iznosu od 96.273,45€. Deficit umanjen za kamate u poređenju sa prihodima budžeta Opštine procentualno iskazan iznosi 84,39% što je 8 puta veći iznos od dozvoljenog članom 27 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti.

- Račun 741 – donacije, Opština je prikazala donacije ispod linije finansijskog rezultata, što bi uticalo na uvećanje deficita da je finansijski rezultat izračunat. Prilikom izračunavanja budžetskog suficita/deficita, u skladu sa čl. 14. Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti i Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave revizor je u klasu 7 – prihodi uključio i iznos od 183.150,00€ evidentiran na računu 741 – donacije.

- Na računima klase 4, zbog neusklađenosti evidencija Opštine u skladu sa Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština izvršena je ispravka iskazanih izdataka u ukupnom iznosu od 366.542,07€.

- Račun 463 - otplata obaveza iz prethodne godine prikazan je u iznosu od 41.090,91€. Zbog toga što Opština ne evidentira obaveze na klasi 2, kao i zbog neprecizne evidencije obaveza iz prethodne godine, revizor nije mogao utvrditi modifikovani gotovinski deficit kojim bi se dobila realna fiskalna slika Budžeta Opštine.

Preporuka 1: Opština treba da vrši obračun suficita/deficita, i iskaže smanjenje/povećanje depozita u skladu sa čl. 14 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti i Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave, na propisanom obrascu, kao i da obezbijedi pouzdanu evidenciju neizmirenih obaveza.

Preporuka 2: Opština treba da evidenciju prihoda i rashoda i izvještavanje o istim vrši u skladu sa Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština i Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave na propisanom obrascu i izvrši promjenu evidencije izdataka.

Preporuka 3: Opština treba da u skladu sa MRS - JS 3 Računovodstvene politike, promjene, računovodstvene procjene i greške u Izvještaju o konsolidovanoj javnoj potrošnji za 2019. godinu izvrši navedene korekcije.

REVIZIJOM PRAVILNOSTI Odluke o Završnom računu Opštine Andrijevica za 2019. godinu utvrđeno je da Opština nije u svim aspektima uskladila poslovne aktivnosti sa zakonskim i drugim propisima. Revizijom su utvrđena pojedinačna odstupanja i neusklađenosti sa sljedećim zakonskim i podzakonskim propisima: Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, Zakonom o lokalnoj samoupravi, Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, Zakonom o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru, Zakonom on poreskoj administraciji, Zakonom o porezu na nepokretnosti, Zakonom o porezu na dohodak fizičkih lica, Zakonom o doprinosima na obavezno socijalno osiguranje, Zakonom o radu, Zakonom o državnoj imovini, Zakonom o javnim nabavkama, Uredbom o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru, Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština, Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave i Uputstvom o bližem radu trezora jedinica lokalne samouprave, koja imaju i materijalni i prožimajući karakter. Na osnovu navedenog nadležni Kolegijum izražava negativno mišljenje.

OSNOV ZA IZRAŽAVANJE NEGATIVNOG MIŠLJENJA ZA REVIZIJU PRAVILNOSTI:

Shodno članu 30 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, zahtjevi potrošačkim jedinica dostavljaju se do kraja jula tekuće, za narednu fiskalnu godinu. Sekretarijat za lokalnu upravu je 29.10.2018. godine, zatražio od potrošačkih jedinica da najkasnije do 05.11.2018. godine dostave predloge o potrebnim sredstvima za budžetsku potrošnju za 2019. godinu.

Opština je u toku 2019. godine dva puta donosila Odluku o izmjeni i dopuni Budžeta Opštine Andrijevica za 2019. godinu. Odlukom o izmjeni i dopuni Budžeta Opštine Andrijevica za 2019. godinu, Opština je po drugi put uvećala primitke i izdatke budžeta u 2019. godini na

3.263.533,75€. Ministarstvo finansija je dalo saglasnost na Predlog ove Odluke kojom je budžetski gotovinski deficit Opštine za 2019. godinu planiran u iznosu od 0,44 mil.€ i isti iznosi 17,05% od ukupno planiranih prihoda.

Revizijom je utvrđeno da je odobren rebalans budžeta Opštine kojim se višestruko probijaju ograničenja budžeta koja su dozvoljena čl. 27. Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti.

Preporuka 4: Opština treba da se kod planiranja i izvršenja Budžeta pridržava odredbi 28 – 31 Zakona o finansiranju lokalne samouprave i čl. 30 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti.

Preporuka drugom državnom organu:

Preporuka 1: Ministarstvo finansija treba da obezbijedi da se planiranje budžeta jedinica lokalne samouprave u potpunosti sprovodi na način i u rokovima propisanim čl. 27 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, kojim je predviđeno da deficit ne može biti veći od 10% prihoda koje ostvari opština.

Opština nije donijela Plan za uspostavljanje finansijskog upravljanja i kontrola i nije odredila lice zaduženo za koordinaciju aktivnosti na sprovođenju i unaprjeđenju upravljanja i kontrola, što nije u skladu sa članom 7. Zakona o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru;

Nije izvršen popis značajnih poslovnih procesa i aktivnosti u cilju identifikacije rizika, nijesu identifikovani značajni rizici i nije uspostavljen registar rizika u skladu sa članom 14 Zakona;

Nije izvršeno razdvajanje odgovornosti kojim se sprječava da jedno lice istovremeno bude odgovorno za odobravanje, ovlašćivanje, odnosno izvršenje, evidentiranje i kontrolu (član 15 Zakona), i nije uspostavljen sistem dvojnog potpisa.

Preporuka 5: Opština treba da u cilju unaprjeđenja sistema upravljanja i unutrašnjih finansijskih kontrola obezbijedi punu primjenu Zakona o upravljanju i unutrašnjim finansijskim kontrolama u javnom sektoru. Opština nije sprovela postupak javne nabavke za odabir operatera za pružanje usluga mobilne telefonije. Ne postoji potpuna evidencija korisnika mobilne telefonije, niti su uspostavljeni limiti potrošnje za 10 brojeva mobilnih telefona korišćenih tokom posmatranog perioda (2019. godina), što omogućava neograničenu i nekontrolisanu potrošnju.

Preporuka 6: Opštini treba da identifikuje sve korisnike brojeva mobilnih telefona za čije troškove vrši plaćanje, kao i da utvrdi limite potrošnje za sve brojeve koji su u upotrebi i da odabir operatera za pružanje usluga mobilne telefonije vrši u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Revizijom je utvrđeno da se ne vrši primjena internih akata koja se odnose na upotrebu službenih automobila. Nijesu dati na uvid dokazi koji se odnose na redovno izdavanje putnih naloga za korišćenje službenih vozila i evidenciju istih, kao ni dokumentacija koja se odnosi na kontrolu potrošnje goriva i maziva, te popravku i servisiranje vozila.

Preporuka 7: Opština treba da, radi uspostavljanja potpune kontrole koja se odnosi na upotrebu službenih vozila, dopuni postojeća interna akta i obezbijedi njihovu potpunu primjenu.

Revizijom je utvrđeno da se plaćanja sa konsolidovanog računa Opštine nijesu vršila u skladu sa Uputstvom o radu trezora lokalne samouprave, odnosno, Obrasci za izvršenje budžeta ne nalaze se uz dokumentaciju na osnovu koje su vršena plaćanja, već su posebno izdvojeni i hronološki složeni. Na naznačenim obrascima ne postoje potpisi službenika za ovjeravanje i službenika za odobravanje.

U Opštini nije izvršeno raspoređivanje službenika za finansije u skladu sa Uputstvom, kao ni podjela dužnosti ovjeravanja, odobravanja i kontrole zahtjeva za plaćanje, što slabi kontrolu tačnosti zahtjeva, kao i odobravanja istih.

Preporuka 8: Opština treba da, radi unaprjeđenja finansijskog upravljanja, uskladi trezorsko poslovanje na način propisan Uputstvom o bližem načinu rada trezora jedinica lokalne samouprave. Opština nije, shodno članu 6 Pravilnika o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave, kvartalno i godišnje sačinjavala izvještaje na obrascima 1,2,5 i 7 (INT -1, INT-2, Izvještaj o neizmirenim obavezama i Izvještaj o konsolidavanoj budžetskoj potrošnji), koji su propisanim članom 2 Pravilnika. Takođe, potrošačke jedinice Opštine, nijesu mjesečno dostavljale izvještaje Opštini na obrascima 3 i 5 (Izvještaj o novčanim tokovima III i Izvještaj o neizmirenim obavezama).

Opština je samo na kraju godine sačinjavala Izvještajaj o novčanim tokovima I - ekonomska klasifikacija, Izvještaj o novčanim tokovima II - funkcionalna klasifikacija i izvještaj o konsolidovanoj javnoj potrošnji i iste dostavljala kao sastavni dio Završnog budžeta Opštine. Naznačeni izvještaji nijesu sačinjavani u propisanoj formi. Opština nije uz godišnje finansijske izvještaje dostavila i izvještaj o načinu utroška sredstava tekuće budžetske rezerve na Obrascu 9.

Završni račun budžeta, koji je usvojen na sjednici Skupštine opštine Andrijevica 02.07.2020. godine, Opština nije, shodno članu 41 Zakona o finansiranju lokalne samouprave, dostavila Ministarstvu.

Preporuka 9: Opština treba da izvještavanje u potpunosti uskladi sa Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, Pravilnikom o sadržaju izvještaja o ukupno ostvarenim primicima i izdacima i izdacima po potrošačkim jedinicama i izvještaja o neizmirenim obavezama i budžetskom zaduženju opština i Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave.

U skladu sa čl. 23 i 24 Zakona o porezu na nepokretnosti predviđene su kazne za pravna i fizička lica koja blagovremeno ne plate poresku obavezu u dvije jednake rate i to prvu do 30. juna a drugu do 31. oktobra godine za koju se porez utvrđuje. U skladu sa čl. 101 Zakona o poreskoj administraciji pravo na naplatu zastarijeva u roku od 5 godina od isteka godine u kojoj je porez utvrđen. Opština je samo u 2019. godini donijela 251 rješenje o otpisu poreskog duga zbog zastarjelosti potraživanja za zemljište i objekte u ukupnom iznosu od 34.600,61€.

Preporuka 10: Opština treba da u skladu sa Zakonom o poreskoj administraciji preduzima mjere prinudne naplate prema svim poreskim obveznicima koji nijesu izmirili poreske obaveze u propisanim rokovima. Revizijom je utvrđeno da Opština ne vodi poresko knjigovodstvo za lokalne komunalne takse i za sve vrste naknada.

Preporuka 11: Opština treba da u skladu sa članom 7 i 8 Pravilnika o poreskom knjigovodstvu, evidentira prihode po sistemu dvojnog knjigovodstva u skladu sa načelima tačnosti, urednosti i ažurnosti.

U odjeljenju lokalnih prihoda nijesu popunjena 4 radna mjesta i to: Samostalni savjetnik I za razrez poreza, taksi i kontrolu naplate lokalnih prihoda – 1 izvršilac, Samostalni referent za terensku naplatu lokalnih prihoda – 2 izvršioca i Viši referent za terensku naplatu lokalnih prihoda – 1 izvršilac.

Preporuka 12: Opština treba da u skladu sa čl. 96 Zakona o lokalnoj samoupravi obezbijedi da radna mjesta lokalnih službenika, odnosno namještenika budu dostupna svima, pod jednakim uslovima i uslovima koji su predviđeni Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta.

Ugovori o privremenim i povremenim poslovima zaključivani su za poslove koji su predviđeni aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji i za period koji je duži od 120 radnih dana.

Preporuka 13: Opština treba da za obavljanje poslova koji nijesu predviđeni aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta i koji ne zahtijevaju posebno znanje i stručnost, u skladu sa članom 200 Zakona o radu, zaključi ugovor o obavljanju privremenih i povremenih poslova sa određenim licem koje se nalazi na evidenciji nezaposlenih lica Zavoda za zapošljavanje.

Prilikom obračuna naknada po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima, Opština nije postupala u skladu sa odredbama Zakona o porezu na dohodak fizičkih lica i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje, već je obračun vršen na umanjenu poresku osnovicu. Opština je i na računu 4127 – Ostale naknade, evidentirala isplate po osnovu naknada za članove komisija u neto iznosu, dok obaveze za poreze nije isplatila, što nije u skladu Zakonom o porezu na dohodak fizičkih lica (član 14) i Zakonom o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (član 3a).

Preporuka 14: Opština treba da, prilikom obračuna poreza i doprinosa na lična primanja postupa u skladu sa odredbama Zakona o porezu na dohodak fizičkih lica i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Koeficijenti za određena radna mjesta, ne odgovaraju koefcijentima koji su propisani Odukom o zaradama lokalnih službenika i namještenika u Opštini Andrijevica.

Dodatak na zaradu obračunavao se i za dva radna mjesta koja, članom 12a Odluke o zaradama lokalnih službenika i namještenika, nijesu predviđena za isplatu dodatka pri čemu je isti obračunavan i na iznos minulog rada, što nije u skladu sa Odlukom kojom je definisano da se dodatak obračunava samo na iznos osnovne zarade.

Opština je prilikom obračuna prekovremenog rada koristila koeficijent složenosti uvećan za minuli rad, što nije u skladu sa Uputstvom za obračun bruto zarada.

Preporuka 15: Opština treba da kod obračuna dodataka na zarade u potpunosti primjenjuje Zakon o zaradama zaposlenih u javnom sektoru i Odluku o zaradama lokalnih službenika i namještenika.

U obračunu putnih naloga uz koje postoji prilog (izvještaj sa službenog puta, fiskalni računi za troškove reprezentacije i smještaj u hotelu) pogrešno je izvršen obračun, a takođe, nema ni pisane saglasnosti ovlašćenog lica koje potvrđuje njihovo odobravanje.

Preporuka 16: Opština treba da uskladi Interno uputstvo za ostvarivanje prava na nadoknadu troškova službenog putovanja sa odredbama Uredbe o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru i da prilikom isplate istih poštuje uslove, način ostvarivanja i visinu naknade troškova zaposlenih u javnom sektoru.

Sportske organizacije nijesu do kraja godine za koju su sredstva opredijeljena, dostavljale Opštini izvještaje sa pratećom dokumentacijom (računi, ugovori, fakture, nalozi ovjereni potpisom i pečatom) vezanom za realizaciju programa, što nije u skladu sa čl. 23 i 26 Odluke o finansiranju i sufinansiranju sporta.

Preporuka 17: Opština treba da obezbijedi da sportske organizacije, u skladu sa ugovorom i Odlukom o finansiranju i sufinansiranju sporta u Opštini Andrijevica blagovremeno dostavljaju Izvještaj o potrošnji sredstava i realizaciji programa nadležnom sekretarijatu koji podnosi izvještaj predsjedniku opštine o sprovedenim aktivnostima, odobrenim sredstvima, načinu rada i raspodjeli sredstava sportskim organizacijama.

Revizijom je utvrđeno da nevladine organizacije nijesu ispunile ugovorene obaveze u pogledu izvještavanja Opštine o realizaciji projekata, podnošenjem opštinskoj Komisiji potpunog i detaljnog završnog izvještaja (programskog i finansijskog). Takođe, Komisija za raspodjelu sredstava nevladinim organizacijama nije podnijela Skupštini Opštine izvještaj o realizovanim projektima i njihovim efektima, u prvom kvartalu 2020. godine za prethodnu godinu što nije u skladu sa članom 27 Odluke o kriterijumima, načinu i postupku raspodjele sredstava nevladinim organizacijama.

Preporuka 18: Opština treba da obezbijedi da NVO kojoj su dodijeljena sredstva za realizaciju projektnih, odnosno programskih aktivnosti podnosi Komisiji za raspodjelu sredstava nevladinim organizacijama izvještaje o realizaciji projekta sa finansijskim izvještajem do isteka godine za koju su sredstva dodijeljena, a da Komisija podnosi skupštini izvještaj o realizovanim projektima i njihovim efektima, u prvom kvartalu tekuće, za prethodnu godinu.

Ostali transferi institucijama vršeni su bez prateće dokumentacije, sa odgovarajućom specifikacijom troškova (fakture, situacije, materijalni i ostali troškovi). Opština nije vršila nadzor nad potrošnjom sredstava dodijeljenih putem transfera.

Plaćanja sa Glavnog računa trezora, preduzećima čiji je osnivač opština Andrijevica, vršena su bez prateće dokumentacije sa odgovarajućom specifikacijom troškova (fakture, situacije, materijalni i ostali troškovi), što nije u skladu sa Uputstvom o bližem načinu rada trezora jedinica lokalne samouprave. Opština nije odredila lice koje treba da vrši nadzor i kvalitativni i kvantitativni prijem izvedenih radova, odnosno, usluga.

Preporuka 19: Opština treba da u skladu sa čl. 57 Zakona o finansiranju lokalne samouprave nadzire finansijsko, materijalno i računovodstveno poslovanje korisnika budžeta u pogledu namjene, obima i korišćenja sredstava. Tokom 2019. godine, Opština je vršila isplate sredstava mjesnim zajednicama za izvršenje poslova na izgradnji, uređenju i održavanju lokalne infrastrukture. Shodno Zakonu o lokalnoj samoupravi i Statutu opštine Andrijevica, navedene poslove treba da realizuje lokalna samouprava u okviru svojih nadležnosti i u skladu sa zakonskom regulativom, a ne mjesna zajednica kao jedinica lokalne samouprave. U postupku revizije nijesu dostavljeni dokazi o namjenskoj upotrebi isplaćenih sredstava mjesnim zajednicama (Izvještaji o izvedenim radovima, privremene i konačne situacije).

Preporuka 20: Opština treba da obezbijedi da plaćanja izdataka budu u skladu sa budžetom iskazanim namjenama, dok je kod izvođenja radova potrebno obezbijediti nadzor, a plaćanje vršiti samo uz ovjerene izvještaje nadzornog organa o izvedenim radovima.

Opština nije, shodno odredbama Odluke o bližim kriterijumima za korišćenje sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve, formirala Komisiju za raspodjelu sredstava tekuće budžetske rezerve na čiji predlog je trebalo da se vrši isplata, već je predsjednik Opštine, na osnovu priložene dokumentacije, donosio pojedinačne zaključke za isplatu sredstava tekuće budžetske rezerve.

Preporuka 21: Opština treba da shodno Odluci o bližim kriterijumima za korišćenje sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve formira Komisiju za raspodjelu sredstava tekuće budžetske rezerve i na osnovu vjerodostojnih isprava dokaza vrši isplatu iz rezervi. 

Opština ne vodi evidenciju pokretne i nepokretne imovine na modifikovanoj osnovi, odnosno na klasi 0, shodno Pravilniku o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština. Imovina opštine prikazana u postojećim popisnim listama iskazana je samo u naturalnom obliku, a oprema i kancelarijski namještaj nijesu obilježeni inventarnim brojevima. Popisna komisija nije računovodstvu dostavila popisne liste u elektronskoj formi, a služba računovodstva nije izvršila obračun amortizacije i revalorizacije stvari i nije utvrdila knjigovodstvenu vrijednost imovine.

Preporuka 22: Opština treba da evidenciju i popis imovine u potpunosti uskladi sa Zakonom o državnoj imovini i podzakonskim propisima (Uredbom o načinu vođenja evidencije pokretnih i nepokretnih stvari i o popisu stvari u državnoj svojini, Uputstvom o bližem načinu vršenja popisa pokretnih i nepokretnih stvari u državnoj svojini i Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete Opština).

Opština kod realizacije ugovora o javnim nabavkama nije obezbjeđivala dokaz o kvalitativnom i kvantitativnom prijemu izvršenih radova, odnosno usluga.

Opština nije evidentirala sve nabavke male vrijednosti, što nije u skladu sa članom 118 Zakona i Pravilnikom o izvještaju o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama, nabavkama male vrijednosti i hitnim nabavkama.

Preporuka 23: Opština treba da popuni radno mjesto službenika za javne nabavke i da sve nabavke vrši sprovođenjem procedura javnih nabavki u skladu sa uslovima, načinom i postupkom koji je propisan Zakonom o javnim nabavkama.

Na osnovu člana 15 Zakona o Državnoj revizorskoj instituciji, nadležni Kolegijum DRI utvrdio je da obim i karakter utvrđenih nepravilnosti i nedostataka kod subjekta revizije nalaže:

-Da se sa sadržajem Izvještaja upozna Vlada, Ministarstvo finansija i socijalnog staranja i Ministarstvo javne uprave, digitalnog društva i medija, radi preduzimanja mjera na uspostavljanju održivog okvira i odgovornosti u upravljanju javnim finansijama.

- Da se sa sadržajem Izvještaja upozna Odbor za ekonomiju, budžet i finansije Skupštine Crne Gore.

- Da se sa sadržajem Izvještaja upozna Vrhovno državno tužilaštvo Crne Gore.

- Da se sa sadržajem Izvještaja upozna Zajednica Opština Crne Gore.

- Da Opština Andrijevica u roku od 30 (trideset) dana dostavi Državnoj revizorskoj instituciji plan aktivnosti za realizaciju izdatih preporuka koji treba da sadrži mjere, nosioce aktivnosti i rokove. Opština je dužna da u roku od šest mjeseci DRI dostavi izvještaj o sprovedenim radnjama po izrađenim i dostavljenim preporukama.

Portal Analitika