VIDEO: Bakterije od otpada proizvode struju

2703bakterije
U
savremenom svijetu najviše nas muče dva ekološko-energetska problema: kako se riješiti otpada i kako stvoriti čistu energiju, ali zahvaljujući novom otkriću britanskih i američkih naučnika, izgleda se da smo znatno bliže njihovim rješenjima, prenosi T portal.

VIDEO: Bakterije od otpada proizvode struju

Naime, stručnjaci s Univerziteta Istočna Anglija (UEA) napravili su veliki korak na putu prema proizvodnji čiste električne energije uz pomoć - bakterija. Prema izvještaju objavljenom u novom broju časopisa PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences), proteini na površini bakterija mogu da stvore električnu struju zahvaljujući samo dodiru s površinom minerala. Drugim riječima, bakterije se mogu da se stave na metal ili mineral, i u njih, zatim, propušta električni naboj kroz ćelijske membrane. To znači da je bakterije moguće direktno povezati s elektrodama, što je važan korak u stvaranju efikasnih mikrobnih energijskih ćelija, odnosno biobaterija.

U novoj studiji, britanski i američki naučnici koristili su morsku bakteriju Shewanella oneidensis. Stvorili su njenu sintetičku verziju, tako što su upotrijebili samo proteine koji prenose elektrone iz unutrašnjosti bakterije u mineral. U svom eksperimentu tim je ubacio ključne proteine u slojeve mjehurića lipida, nalik na membrane bakterija. Potom je testirano kako elektroni putuju između unutrašnjosti, u kojoj se stvaraju, i minerala željezom bogatih, s vanjske strane.

- Znali smo da bakterije mogu da prenose elektricitet u metale i minerale, i da te interakcije zavise od posebnih proteina na njihovoj površini. Međutim, nije bilo jasno da li proteini to rade direktno ili indirektno, kroz nepoznate posrednike u okruženju. Naše istraživanje je pokazalo da proteini mogu direktno da dodirnu površinu minerala i stvore električnu struju - rekao je rukovodilac istraživanja dr Tom Klark sa UEA i dodao:

- Ove bakterije pokazuju veliki potencijal za stvaranje mirkobnih gorivnih ćelija u kojima bi se elektricitet stvarao razgradnjom domaćeg ili poljoprivrednog otpada.

Foto: tportal.hr