Istraživanja pokazala: Balkan ključan za evoluciju evropskog čovjeka

0902fosil
Balkansko poluostrvo u evoluciji čovjeka predstavljao svojevrsna vrata Evrope, jer je bio područje s kojeg su ljudski preci rekolonizovali Evropu nakon povlačenja lednika, pokazalo je novo datiranje fosila pronađenih u Srbiji 2006. godine.

Istraživanja pokazala: Balkan ključan za evoluciju evropskog čovjeka

Prema studiji koja je protekle sedmice predstavljena u časopisu „Plos One“, koje prenosi T portal, dio donje čeljusti otkriven u špilji Mala Balanica star je najmanje 397.000 godina, a mogao bi biti stariji i od 525.000 godina.

Međunarodni tim stručnjaka pod vodstvom Dušana Mihailovića sa Univerziteta u Beogradu i Mirjane Roksandić sa Univerziteta Vinipeg u Kanadi, ističe da su se u to vrijeme neandertalske karakteristike u Evropi tek počele javljati. Na razvoj ovih osobina snažno je uticala povremena izolacija grupa praljudi, koju su uzrokovale ciklične formacije lednika. Ali, ti lednici nikada nisu geografski odvojili ljude jugoistočne Evrope od Azije i Afrike, pa su na njih djelovale znatno drugačije evolucijske sile.

- U to vrijeme u zapadnoj Evropi su ljudski preci počeli da poprimaju neandertalske karakteristike, koje se ne javljaju na ovom nalazištu - rekla je Roksandić i dodala:

- Naučnici smatraju da je do razvoja neandertalskih osobina došlo zbog toga što su zapadnoevropske populacije u glacijalnim razdobljima bile izolovane. Nasuprot tome, jugoistočna Evropa nikada nije bila izolovana od Azije i Afrike, pa su na evoluciju čovjeka uticali sasvim drugačiji činioci. Balkansko poluostrvo je, po svemu sudeći, pripadao matičnom području iz kog su ljudske zajednice rekolonizovale Evropu nakon povlačenja lednika. Fosil je svrstan u vrstu Homo erectus.

Autori smatraju da njihovo istraživanje potvrđuje važnost jugoistočne Evrope kao vrata kontinenta i jednog od tri ključna područja u kojima su ljudi, biljke i životinje tražili utočište tokom ledenih doba.

- Imamo vrlo malo fosila hominida iz tog razdoblja koje je bilo ključno za oblikovanje izgleda i evoluciju jedinstvene ljudske morfologije i ponašanja - rekla je Roksandić.