-I drugi koraci u uspostavljanju Agencije izazvali su brojne polemike. Predlog budžeta je utvrđen u minimalnom iznosu koji je definisan Zakonom o sprječavanju korupcije. Direktor je zaobišao zakonsku proceduru i isključio Savjet i Skupštinu iz formulacije nacrta budžeta. Budžetske kategorije su, u najvećoj mjeri, određivane ”paušalno”, budući da je prvo utvrđen predlog budžeta na Vladi pa tek onda usvojena sistematizacija i definisan ukupan broj radnih mjesta. Pravilnik o sistematizaciji bitno odstupa od sugestija eksperata Evropske komisije- ističe se u saopštenju.
Kako se dodaje, zainteresovana javnost nije konsultovana tokom procesa izrade podzakonskih akata iz nadležnosti Ministarstva pravde, a nisu usvojeni ni svi akti koje je Savjet Agencije bio u obavezi da odobri.
-Agenciji tek predstoji ozbiljan posao u vezi sa izradom automatskog sistema za umrežavanje podataka državnih organa. Od izbora direktora Agencije prisutni su njegovi konstantni pokušaj ograničavanja javnosti rada Savjeta, kao i druge opstrukcije. Izigravanje zakona, slabi kapaciteti, neažurnost u ispunjavanju administrativnih obaveza, kao i ustaljeni obrasci ponašanja rukovodećeg kadra ne daju previše ohrabrenja da nova Agencija može ispuniti zacrtrane ciljeve- zaključuje se u saopštenju.