U dnevnom redu skupštinskog Odbora za ekonomiju koji je zakazan za petak, a koji je matični odbor, nema prijedloga završnog računa. A prije stavljanja na dnevni red parlamenta ovaj dokument mora proći i druge odbore.
Prethodna Vlada je završni račun predala parlamentu 25. septembra tekuće godine, ali je on arhiviran kao i ostala dokumenta bivše vlasti. To znači da ga parlamentu mora uputiti nova Vlada da bi se o njemu raspravljalo u odborima i plenumu - što ona do sada nije učinjela.
Podsjetimo da je završni račun budžeta za 2018. razmatran 28. novembra 2019. i svi prethodni su bili u sličnim intervalima.
Podsjetimo, u Ustavu, član 82, između ostalog se kaže da Skupština usvaja završni račun budžeta, ali nema preciziranog roka.
Vlada, shodno članu 100, predlaže Skupštini Zakon o završnom računu budžeta države a po članu 67 stav 2 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti dužna je da ga dostavi do kraja septembra – što je i urađeno.
U kompletnu proceduru uvrštena je i DRI. Vlada je prethodno dužna da, po članu 67 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, utvrdi Prijedlog zakona o završnom računu budžeta do kraja juna i dostavi ga Državnoj revizorskoj instituciji. Državna revizorska institucija je dužna da izradi reviziju završnog računa budžeta do 15. oktobra i dostavi ga Skupštini - što je DRI i uradila.
U dnevnom redu skupštinskog Odbora nema ni materijala „Razmatranje Godišnjeg izvještaja DRI o izvršenim revizijama i aktivnostima za period oktobar 2019 – oktobar 2020. godina“ koji je DRI dostavila Skupštini u zakonom utvrđenom roku do 31. oktobra.
Podsjetimo da su prethodnih godina sva ova dokumenta razmatrana u tekućoj za godinu ranije. Ako sada bude presedan, ekonomski i pravni stručnjaci postavljaju pitanje da li će rasprava biti obesmišljena.