Društvo

Vučurović: Reforma obrazovanja dala pozitivne rezultate

Izvor

Prema riječima Vučurović radi se o kompleksnom istraživanju koje je obuhvatilo osnovne škole i gimnazije i koje je bilo usmjereno na sagledavanje i procjenjivanje nivoa i kvaliteta implementacije reformskih aktivnosti, odnosno stepena realizacije operativnih reformskih ciljeva kao i krajnjih učinaka promjena u obrazovnom sistemu Crne Gore. Glavni konsultanti na projektu i autori istraživanja su bili profesor miloš Bešić i profesor iz Zagreba Tomislav Rešković.

- Nalazi evaluacije ukazuju da su procjene kvaliteta obrazovanja u Crnoj Gori visoke i da dominira pozitivan stav o reformi obrazovanja. Potvrđuje se da je primjena reformskih rješenja u našem obrazovnom sistemu bila neophodna i da je dala veoma pozitivne rezultate. Nalazi istraživanja pokazuju ispravan put reforme obrazovanja i potrebu nastavka i dinamiziranja započetih procesa. Važno je istaći da su procjene roditelja, dakle ispitanika koji imaju neposredno iskustvo sa školama, ne samo visoke, nego i osjetno više od procjene opšte populacije- kazala je Vučurović.

Ona je dodala i da je istraživanje pokazalo da su nastavni programi „jasni i razumljivi, predviđaju relavantne ciljeve učenja i da sadrže jasno definisane standarde znanja“.

- Prilagođeni su uzrastu đaka, nijesu preteški i ne traže od učenika da uče napamet veliku količinu informacija. Jednako tako, većina ipitanika ocjenjuje da nastavni programi nijesu nerazumnjivi i zastarjeli. Ogromna većina ispitanika se slaže da nastavni programi propisuje relavantne sadržaje učenja- rekla je Vučurović.

Projekat je inicirala, organizovala i finansirala Fondacija Institut otvoreno društvo, a realizovan je u saranji sa Pedagoškim centrom, Forumom MNE i Udruženjem roditelja. Ministarstvo prosvjete i sporta je podržalo istraživanje i projekat je otpočeo 2010., a završen krajem oktobra ove godine, kada su predstavljeni nalazi evaluacije.

(foto: dps.me)

Portal Analitika