Kultura

Sandens: Nagrade za nove filmske kritike današnjeg konzumerističkog društva

Izvor

Desetodnevni festival zatvoren je u nedjelju dodjelom nagrada žirija i publike. Kako prenosi SEECult, Cajtlin se, primajući nagradu, zauzeo za maksimalnu slobodu reditelja u filmskoj industriji, dok je Jarecki iskoristio priliku da ponovi stav da je američki krivični sistem "tragično nemoralan" i da "zatvaranje ljudi zbog nenasilnih krivičnih dela mora da se zaustavi".

Nagradu publike za najbolju američku dramu dobio je film "The Surrogate" Bena Levina, o paralizovanom 38-godišnjaku koji želi da izgubi nevinost. Glumački ansambl tog filma takođe je nagrađen. Najbolji dokumentarac, prema ocjeni gledalaca, bio je "The Invisible War" o silovanjima u američkoj vojsci i njihovom zataškavanju.

Specijalnu nagradu žirija dobio je film "Love Free or Die" Makija Alstona o problemima crkve u Nju Hempširu zbog izbora homoseksualca za biskupa, kao i dokumentarac "Ai Weiwei: Never Sorry" Alison Klejman, o čuvenom kineskom umjetniku koji je prošle godine proveo gotovo tri mjeseca u pritvoru, a potom se suočio sa drakonskom kaznom zbog navodne utaje poreza.

U međunarodnom programu najboljom dramom proglašena je "Violeta Went To Heaven" o čileanskoj muzičarki Violeti Para, dok je najboljim dokumentarcem žiri proglasio "The Law In These Parts" o izraelskom pravosuđu na okupiranoj palestinskoj teritoriji.

Publika za najbolju dramu proglasila "Valley of the Saints", a najboljim dokumentarcem švedsko-britansku koprodukciju "Searching For Sugar Man" o potrazi za detroitskim folk pjevačem Rodrigezom iz 70-ih godina. Tom filmu pripala je i specijalna nagrada žirija.

Sandens festival u Park Sitiju najveći je američki festival nezavisnog i niskobudžetnog filma, a ove godine je predstavio oko 120 naslova iz tridesetak zemalja, odabranih među više od 4.000 prijavljenih iz cijelog sveta. Festival je, u stvari, program Sandens instituta, koji je 1981. godine osnovao Robert Redford, kao neprofitnu organizaciju. Sandens festival prikazao je američkoj publici neke od najznačajnijih filmova proteklih par decenija, i to kroz inicijativu "New Frontier" i filmske radove vizuelnih umjetnika, kao što su Ajzak Džulijen, Dag Etken, Pjer Hig, Dženifer Stinkamp, Metju Barni... Sandens afirmiše sve što je suprotno produkciji velikih holivudskih studija, koji su usmjereni, prije svega, na zaradu na tržištu, iako i sam privlači niz zvijezda, među kojima su i Brus Vilis, Šon Pen, Ketrin Zita-Džons, Kirsten Danst, Rebeck Hol, Suzan Sarandon, Robert De Niro, Spajk Li, Liv Tajler...

(Foto: collider.com)