Iz Nezavisnog sindikata Aerodroma Crne Gore saopšteno je da je Osnovno državno tužilaštvo formiralo spise predmeta po krivičnoj prijavi koju su podnijeli zbog sumnje da su u Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalnog dijaloga počinjena krivična djela zloupotrebe službenog položaja i falsifikovanja službene isprave.
Njihovo saopštenje prenosimo inetgralno:
Nezavisni sindikat Aerodroma Crne Gore obavještava javnost da je Osnovno državno tužilaštvo formiralo spise predmeta po krivičnoj prijavi koju smo podnijeli protiv odgovornih lica u Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalnog dijaloga, kao i povezanih lica.
Krivičnom prijavom smo ukazali na osnov sumnje da su izvršena krivična djela: zloupotreba službenog položaja (član 416 KZCG) i falsifikovanje službene isprave (član 412 stav 2 KZCG), kao i druga povezana krivična djela u vezi sa falsifikovanjem dokumentacije i povredom službene dužnosti.
Centralno pitanje ove krivične prijave nije formalnost, već posljedica: postoji osnov sumnje da su službene evidencije Ministarstva korišćene kao mehanizam za retroaktivno stvaranje privida legitimiteta sindikalnoj organizaciji pod nazivom “Sindikalna organizacija JP Aerodromi Crne Gore, Aerodrom Podgorica“, koju predstavlja Slobodan Martinović – organizaciji za koju, prema zvaničnoj evidenciji nadležnog Ministarstva (po navodima iz rješenja), postoji pitanje urednosti i kontinuiteta evidentiranja promjena.
Krivična prijava zasniva se na dokazima koji su provjerljivi i nedvosmisleni: Ministarstvo je donijelo dva zvanična rješenja po istovjetnim zahtjevima za slobodan pristup informacijama, ali sa sadržinski drastično suprotnim navodima o istom dokumentu – Statutu navedene Martinovićeve sindikalne organizacije.
- Rješenje UPI 152-037/25-23/2 od 17.03.2025. godine: Ministarstvo je, po sopstvenom navodu, konstatovalo da u evidenciji nije pronađen Statut sindikalne organizacije “JP Aerodromi Crne Gore, Aerodrom Podgorica“.
- Nasuprot tome, u Rješenju UPI 152-037/25-81/2 od 23.09.2025. godine pojavljuje se informacija da Ministarstvo raspolaže Statutom iz 2022. godine iste organizacije – dokumentom koji, prema prvom rješenju, u martu 2025. godine nije pronađen/evidentiran u tom smislu.
Ako je u martu 2025. godine zvanično konstatovano da Statut nije pronađen u evidenciji, a u septembru iste godine se pojavljuje statut koji je navodno iz 2022. godine, tada se nameće pitanje: ko je, kada, na osnovu čega i po čijem nalogu omogućio naknadni unos ili izmjenu službene evidencije. Upravo taj raskorak između dva akta istog organa predstavlja osnov za sumnju na moguće antidatiranje, nedozvoljeno naknadno umetanje dokumentacije i druge nedozvoljene intervencije u službene spise, tj. na nedozvoljeno retroaktivno “peglanje” evidencije – potencijalno sa ciljem da se sindikalnoj organizaciji koju predstavlja Slobodan Martinović stvori neka vrsta privida zakonitosti.
Posebno zabrinjava kontekst u kojem se ovo dešava: riječ je o organizaciji za koju, prema zvaničnoj evidenciji nadležnog Ministarstva (po navodima iz rješenja), u periodu dužem od deset godina nije evidentirano dostavljanje promjena nadležnom organu, uprkos obavezama koje proizilaze iz važećih propisa i podzakonskih akata o evidenciji/registraciji sindikalnih organizacija, kao i internim aktima same organizacije. Zbog toga ni eventualno postojanje spornog “Statuta” ne prejudicira zakonit sindikalni status, već može predstavljati najviše jedan element više u pokušaju naknadnog stvaranja privida zakonitosti; legitimnost se, naime, utvrđuje kroz zakonitost donošenja akta, kontinuitet, uredan izbor i evidenciju rukovodstva, blagovremeno prijavljivanje promjena i druge zakonom propisane uslove.
Upravo zbog prirode navoda, ovaj slučaj po svojim mogućim posljedicama prevazilazi okvire sindikalnih odnosa i zadire u samu srž zakonitosti: ovakav preokret u službenim evidencijama, u kratkom vremenskom razmaku i po istom pitanju, nije “proceduralna greška”, već crvena linija – jer ukoliko se u nadležnom postupku potvrdi da je riječ o mehanizmu naknadnog “podešavanja” službenih spisa mimo propisanih procedura, radilo bi se o osnovu sumnje na nedozvoljenu intervenciju u državne evidencije, što bi moglo dovesti u pitanje integritet postupanja državnih organa i principe zakonitosti, moglo bi narušiti povjerenje u institucije i vladavinu prava, te moglo imati dalekosežne posljedice po prava zaposlenih.
Istovremeno, naglašavamo da će sporni “Statut iz 2022. godine” biti predmet posebnog i pojačanog interesa Nezavisnog sindikata i u drugom pravcu: kroz sve raspoložive zakonite mehanizme insistiraćemo na utvrđivanju legitimnosti, autentičnosti i načina donošenja tog dokumenta unutar same sindikalne organizacije koju predstavlja Slobodan Martinović.
Zbog svega navedenog, pozivamo tužilaštvo da, u skladu sa ovlašćenjima, hitno preduzme radnje radi provjere navoda iz prijave, naročito da:
1) Utvrdi potpuni lanac radnji i odgovornosti: ko je predmet pripremao, ko je odobrio, ko je izvršio unos/izmjenu, ko je ovjerio i ko je potpisao – sa preciznim datumima, vremenima i osnovom postupanja.
2) Obezbijedi administrativne i digitalne tragove: protokole, urudžbene zapise, službene zabilješke, internu korespondenciju, evidencije pristupa i izmjena, logove sistema i sve druge podatke koji pokazuju kada, kako i od koga je dokumentacija unijeta ili mijenjana.
3) Ispita sva službena lica koja su zaprimala, obrađivala, pripremala i potpisivala predmet, uključujući i liniju rukovođenja koja je davala instrukcije ili saglasnosti.
4) Provjeri motiv, korist i eventualne veze: ispitati postojanje eventualne povezanosti službenih lica sa predstavnikom predmetne organizacije, Slobodanom Martinovićem, u mjeri nužnoj za utvrđivanje razloga postupanja i eventualne koristi.
Poručujemo jasno: ovo nije pitanje retorike, već povjerenja u državu i zaštite prava zaposlenih.
Pravna napomena: Ovo saopštenje služi isključivo radi informisanja javnosti da je nadležno tužilaštvo formiralo spise predmeta povodom krivične prijave i o razlozima zbog kojih je prijava podnijeta, kako proizilaze iz njenog sadržaja i priložene dokumentacije, uključujući zvanične akte/evidencije nadležnog organa. Navodi su dati u formi osnova sumnje i ne predstavljaju tvrdnje o postojanju krivičnog djela, krivice, namjere, koristi ili bilo kakve protivpravnosti bilo kog pojedinca ili organizacije. Saopštenje ne prejudicira ishod postupka; o činjenicama i odgovornosti odlučuju isključivo nadležni organi u zakonom propisanom postupku, uz puno poštovanje pretpostavke nevinosti.










