Politika

Stav

Kako dobiti izbore

Prošlo je vrijeme monopola nad vlašću. Izborni procesi postali su maratoni za biračima. Lideri partija koji su komotno uživali u foteljama do nedavno ovo moraju da shvate. Malo je tradicionalnih glasača, zato se svakome mora prići i pružiti pažnja

Kako dobiti izbore Foto: Gradski portal
Alek Barović
Alek BarovićAutor
Portal AnalitikaIzvor

Pred svaki izborni proces crnogorsko građanstvo počne da „gata“ o procentima, kandidatima i ''sigurnim“ pobjednicima. Naravno, u većini slučajeva svako ovakvo ''predviđanje'' debelo omane. Sa druge strane, ono što zovemo ''crnogorski blok'' još uvijek smatra da se država može odbraniti iz toplih domova, oštrim komentarima na Fejsbuku i Tviteru.

Realnost je drugačija. I za odbranu države i za pobjedu na izborima treba dobro zasukati rukave i raditi. Stvarno raditi! Jedan od glavnih razloga pada političke elite koja je vladala tri decenije svakako je ''odnarođenje'', odnosno gubitak realnostii kontakta sa običnim ljudima. To se ogledalo i u vođenju kampanja. 

Kad je neki omladinac DPS-a pošao da obiđe kuće potencijalnih ili sigurnih glasača? Ako ništa drugo da im barem nazove dobar dan i provjeri jesu li živi. Nikad. Sve se svelo na rijetke pośete onima koje je trebalo pridobiti da glasaju, a procenat tih je zanemarljiv. 

Sa druge strane, veliki broj ljudi ostavljen je na vjetrometini. Naš narod voli pažnju i da mu se čini da je bitan, drugo jer je u većini slučajeva politički neuk, a samodovoljnost aktivista i njihova uljuljkanost im se obila o glavu. Ova druga činjenica, politička neukost, veoma je doprinjela porazu 30. avgusta 2020. jer umjesto da se obiđe svaki glasač i ubijedi u ispravnost Zakona o slobodi vjeroispovjesti i zašto je važan, prepušteno je agentima Crkve Srbije da oni ljude ubijede u suprotno.

Jedan od glavnih razloga pada političke elite koja je vladala tri decenije je ''odnarođenje''

No da se vratim pitanju sa početka. Kako dobiti izbore? Naravno, budući da se radi o predśedničkim izborima najveću ulogu igra kandidat. Nažalost, partije ''crnogorskog bloka'' nijesu uspjele za više decenija da iznjedre barem jednog lidera koji može zamijeniti staru elitu. Nije da ih nije bilo, ali čini mi se da je sujeta te elite gušila svaku konkureciju unutar partija. Mislili su da će vladati vječno, što sa partijske perspektive jeste moguće, ali nije sa biološke.

Tako dolazimo u situaciju da treba birati između Đukanovića kao dosadašnjeg lidera tog bloka ili vađenja nekog iz naftalina i plasiranja kao kandidata. U ovoj situaciji izbor uvijek ide Đukanoviću i to je jedina racionalan opcija. Na kraju krajeva, naš narod obožava harizmatske lidere koji mogu okupiti šire mase, a u Crnoj Gori postoji samo jedan takav, sviđalo se to nekome ili ne. 

Drugi kandidat, da se o njemu mislilo, trebalo je da bude promovisan još prije godinu, jer sada je kasno, treba igrati na sigurno.

Druga stvar bitna za pobjedu je dobra kampanja. Ođe se uveliko kasni, ali svakako opet se vraćamo na priču vezanu za zasukivanje rukava. Neću trošiti riječi na bitnost dobrog vizuala, originalnosti, kreativnosti i ostalih „sitnica“. Postoje ljudi kojima je to posao, pa ih treba naći i platiti i dobiti najbolji mogući proizvod.

Za odbranu države i za pobjedu na izborima treba dobro zasukati rukave i raditi

Istaknuću drugu stvar - terenski rad. Stvar na koju se, kao što već rekoh, veoma malo radilo u prethodnim izbornim procesima. To treba ispraviti. Kako? Obići svaku crnogorsku kuću. Tih par stotina hiljada. Porazgovarati sa svakim crnogorskim građaninom i objasniti mu zašto je pogrešno da podrži drugu opciju, četničkog vojvodu, uništitelja crnogorske ekonomije, patološkog prevaranta i ostale potencijalne minorne kandidate.

Neko će aktiviste da poćera, opsuje im majku, Mila i slično, a neko će i da ih zovne na kafu i rakiju. I da obeća da će glasati. Prije svega ovo je bitno kad su u pitanju apstinenti. Te 2020. godine na birališta je izašlo nešto više od 75% upisanih. Vodimo se logikom da ne više od 10% upisanih živi van Crne Gore, dobijamo procenat od oko 15% populacije koje Crkva Srbije nije mogla da ubijedi u svoje stavove. Ili, bolje reći da ih izmanipuliše. I ti ljudi treba da izađu na birališta.

Treća stvar je sklanjanje iz javnog prostora onih koje građani patološki ne mogu da smisle. Takvih ima dosta. Ako oni sami već ne žele da se sklone sa partijskih pozicija, onda barem mogu izdržati mjesec da se ne pojavljuju u javnosti i pred kamerama. Toliko mogu uraditi za opštu stvar ako im je stvarno stalo do toga da se pobijedi.

Prošlo je vrijeme monopola nad vlašću. Izborni procesi postali su maratoni za biračima. Lideri partija koji su komotno uživali u foteljama do nedavno ovo moraju da shvate. Malo je tradicionalnih glasača, zato se svakome mora prići i pružiti pažnja. 

Ako vi to nećete, doći će neko drugi! Zato se tome mora pristupiti što prije. I što hitnije. Naravno, ako nam je cilj pobjeda. Ako, pak, trenutna procrnogorska politička elita to ne želi, neka se skloni i prepušti pozicije drugima, koji imaju i želju i volju da se bore da Crna Gora izađe iz nesreće koja nas je zadesila.

Portal Analitika

Komentari (61)

Nadimak za neregistrovanog korisnika
Napišite Vaš komentar
Ovaj sajt je zaštićen sa reCAPTCHA anti spam mehanizmom.Primjenjuju se Google politika o privatnosti i uslovi korišćenja . Vaš komentar se prvo šalje timu na odobrenje. Portal Analitika zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar, bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznijeta u komentarima ne odražavaju stavove redakcije.
Prijavi se Još uvijek nemate nalog? Registrujte se.
M Master_de_sol_neregistrovani
31.01.2023. 22:55

Kad su Crnogorci odustali od svoje stalne borbe da održe jedinstveni nacionalni i kulturni identitet i da ostanu gospodari svoje sudbine i počeli se svojevoljno utapati u integralističke koncepte, onda je krenulo sve nizbrdo. Da li su se juče odrekli sebe zbog komunističkog jugoslovenstva ili danas zbog građanskog europejstva i anacionalnog kosmopolitizma gotovo da je svejedno. Crnogorstvo kao životno načelo već je zaboravljeno i više nema što da ih štiti od dalje nacionalne razgradnje.

8
2
M Miso_neregistrovani
31.01.2023. 23:02

@Master_de_sol_neregistrovani slazem se, ovo je unaprijed izgubljena utakmica. Zato nije bilo nikoga da se pobuni na potpisivanje temeljnoga ugovora, oni su pobijedili i to je to

6
2
L Ljubo_neregistrovani
01.02.2023. 07:09

@Master_de_sol_neregistrovani .....Prije pojave komunustickog jugoslovenstva, ko i kakvi su bili Crnogorci?

5
3
M Maksim_neregistrovani
31.01.2023. 22:22

Dalje...sporan je Branimir Gvozdenović, ali nije sporan Andrija Mandić, nesporni realizator tuđih interesa Srbije i Rusije u Crnoj Gori...plaćenik i negator Crne Gore i Crnogoraca...a Brano pozvan na Molitveni doručak i redovno dobija izbore u Baru...ruska i srpska agentura uključujući i tabloid Vijesti, pažljivo biraju na koga usmjeriti hibridni rat...sporan je Petar Ivanović, ali nije sporan Bato Carević, koji prošle godine najavi kandidaturu za predsjednika Crne Gore...čovjek koji je uzurpirao pola miliona kvadrata državne imovine, zajedno sa bratom oteo plažu Ploče, uposlio svoju mehanizaciju na poslovima za potrebe Opštine Budva đe je bio predsjednik...nije sporan Milo Božović član narko kartela-Škaljari...sporan je kredit Petrove majke koji je uložen u vinariju...pazite KREDIT...mislim da je veći problem, što je Petar jedan od rijetkih uglednih ljudi iz Kuča, na stani Crne Gore i žrtva je njegovog "rođaka" iz Kuča, medijskog reketaša Željka Ivanovića iz pomenutih Vijesti...

8
2
G Gudro_neregistrovani
31.01.2023. 22:59

@Maksim_neregistrovani ma pusti ljude, oni se cimaju zbog toga sto je Petar Ivanovic udario djevojcicu na pjesacki. A mislim da je mnogo gore sto neko srbuje nego kad udaris par djece kolima, Petar je ok lik. Kradja telefona po Njemackoj se isto desava, gresni smo.

6
1
M Maksim_neregistrovani
31.01.2023. 21:40

Slažem se Alekom u većini stavova...ne slažem se stavom koji se odnosi na neke kadrove koje su Vijesti i ostali hibridni ratnici srpske i ruske agenture uspjeli da omraze i glasačima DPS-a...gotovo da su uspjeli da omraze i Mila Đukanovića...u međuvremenu rade na tome da nam omraze i Crnu Goru, praveći od nje karikaturu od države...moramo, Alek, biti veoma obazrivi...sad smo u dilemi, da li je Đukanović iznuđen ili jedini logičan potez...čovjek koji je potreban Zapadnom Balkanu, a ne Crnoj Gori...čovjek sa puno prijatelja u Regionu i širom Svijeta...čovjek koji je čitav život u politici, koji je glavna meta neprijatelja Crne Gore i Crnogoraca, valjda je jasno svima zašto...meta je i onima na Zapadu, koji žele da ekspermentišu u Crnoj Gori, da ustupcima u Crnoj Gori, umiruju vlast u Srbiji i pridobiju Crkvu Srbije na putu priznanja nezavisnosti Kosova od strane Srbije ...u tu svrhu je SAD preko Dritana isforsirao potpisivanje Temeljnog ugovora...da ne pominjemo zadnje dvije godine...

9
4
D Djuro_neregistrovani
31.01.2023. 18:33

Mila kao kandidat, moze ako misimo da potpuno potonemo. A dje iskopavate ove analiticare kumin ve bogom.....Coek i dalje drzi slavoljuba kao nekakvog savjetnika, aloooo wake the fuck up!!!!!

11
12
L Ljubo_neregistrovani
31.01.2023. 21:16

@Djuro_neregistrovani ....Milo je u isto vrijeme i favorit i teret DPS-u. Boljeg nemaju. Unutarstranačkih konsultacija oko izbora kandidata u DPS-u mislim da neće biti. Prije bi se moglo očekivati neka "konsultacija" Mila sa zapadnim partnerima povodom kandidature.

6
0
V Viktor_neregistrovani
31.01.2023. 21:35

@Djuro_neregistrovani Ovaj momak nije analitičar

2
5
l lakoresenje_neregistrovani
31.01.2023. 17:01

vrlo lako da se obeća što se radilo i do 2020. stancovati drzavljanstva, upise u katastar, ne davati pare za cg kulturu, progoniti poštene kadrove

7
2
s slobodarka_neregistrovani
31.01.2023. 15:15

Dragi moji izbore treba shvatiti ozbiljno i raditi ozbiljno.Svi koji misle da se kandiduju po mom skrom om mislje nju treba da su vanstranacki i da sa svojim parama koje imaju ili su zaradili vani ili u CG kao dobri biznosmeni uloze u izgradnji fabrike ili zgrade za radnime ili domove za penzionere i to prezentujuci u svojoj kampanji kako su nesto uradili za svoju drzavu i narod, jer ce i od tog svog ulaganja imati povratni kapital ,a gradjanima pruziti bolji zivot .Sve drugo po meni je prevazidjeno i pretenciozno bez nekog uspjeha za stabilnosy i suzivot.

8
4
L LipaLipa_neregistrovani
31.01.2023. 12:24

... valjda je Alek evropeac, glavni metod agitacije od coveka do coveka ili od kuce do kuce, ... cini mi se da to nije evropski, ni "klerofasisti" ne idu od kuce do kuce, ... oni imaju svoje "kuce"/crkve i manastire u koje ljudi rado ulaze i sl. ... samo ova situacija je dovoljna da "evropeci"/"suverenisti" izgube svake izbore i sl. ... aj' zdravo, ...

12
19
F Fihcom_neregistrovani
31.01.2023. 21:38

@LipaLipa_neregistrovani U Dansku idu. Samo je potpuno lagana priča. Valjda jer se glasa za ZA nekoga, a u CG se glasa PROTIV nekoga.

2
2
L Ljubo_neregistrovani
31.01.2023. 12:06

... Kako dobiti izbore. Jednostavno treba primjeniti princip A. Forda - Ako kanis pobjediti ne smijes izgubiti.

17
1
L Lado_neregistrovani
31.01.2023. 11:47

Vesna Medenica za predsjednicu.

10
14
j jozo_neregistrovani
31.01.2023. 11:42

Izbore je lako dobiti, samo treba zabraniti Srbima da glasaju.

18
10
L Luco_neregistrovani
31.01.2023. 12:02

@jozo_neregistrovani samo da oni nama ne zabrane, jer sada vladaju svakom porom ove drzave. Ali sami smo krivi, DPS je izglasao vladu srpskog djenerala Dritana, ovako nam se vraca

24
4
B Bojkot_neregistrovani
31.01.2023. 11:28

Bojkot izbora, posto opozicija ne organizuje proteste, znaci rade zajedno sa litijasima. BOJKOT

12
15
S Strava_neregistrovani
31.01.2023. 13:03

@Bojkot_neregistrovani bojkot izbora paše samo Svetosavcima

17
5
B Bojkot_neregistrovani
31.01.2023. 13:19

@Strava_neregistrovani pase i opoziciji, odgovara im da budu opozicija jer je lakse. Zato i nema protesta. Tako da bojkot svih izbora

8
6
K Krokodil_neregistrovani
31.01.2023. 21:39

@Bojkot_neregistrovani Evo ti 🥪

2
1
N Nauka_neregistrovani
31.01.2023. 11:23

Sanju Damjanovic za predshednika

11
9
S Stvarnost_neregistrovani
31.01.2023. 11:33

@Nauka_neregistrovani Ne slažem se. Ja bih majku našu crnogorsku Vesnu Medenicu za kandidata DPS-a.

12
19
M Miki_neregistrovani
31.01.2023. 11:39

@Stvarnost_neregistrovani Bravo. Uze mi rijec iz usta. Prava licnost za presjednicu.

5
14
L Ljubo_neregistrovani
31.01.2023. 12:01

@Stvarnost_neregistrovani ...Moze ali prije kandidature da obezbjedi potvrdu da nije osudjivana i da nije pod istragom.

8
7
P Pragmatik_neregistrovani
31.01.2023. 10:54

"Kako dobiti izbore" Prvo predsjedničke- predložiti najboljeg kandidata. Za mene kao građanski orjentisanog i slobodnog čovjeka nema dileme -prof. dr Gordana Đurović uvažena persona sa besprekornom karijerom,bez afera , poštovana kako u CG tako i u regionu i zemljama EU. To bi značio i početak ozbiljne reorganizacije DPS-a. Sve to bi značajno poboljšalo šanse DPS-a, da zajedno sa starim koalicionim partnerima , a nadamo se i novim ostvari pobjedu na narednim parlamentarnim izborima.

27
4
R RAM_neregistrovani
31.01.2023. 14:10

@Pragmatik_neregistrovani Možda nije loša ideja, ona je Srbijanka iz Niša! Imali bi sjajnu saradnju sa Južnom prugom!

9
4
L Ljubo_neregistrovani
31.01.2023. 17:34

@RAM_neregistrovani ....Zar nije rodjena u Novom Kneževcu, Banat?

4
1
J Jane_neregistrovani
31.01.2023. 09:01

Dalje od moje kuće! Iz koje god partije dolazili, nećete se lijepo provesti! Ni sendvič da donesete! Ima trave da pasem.

11
12
S Simo_neregistrovani
31.01.2023. 11:11

@Jane_neregistrovani očigledno za drugo i nijesi

12
3
J Jane_neregistrovani
31.01.2023. 11:39

@Simo_neregistrovani Ni jesam

1
2
M MNE083_neregistrovani
08.02.2023. 00:07

@Jane_neregistrovani I glupa i nepismena! Ajde gledaj zadrugu!

0
0
R Ranko_neregistrovani
31.01.2023. 08:53

Poenta je da se osvijestimo proevropski, da nadjemo nacin da takve opcije pobijede. Najsvjezija opcija u tom smislu je pokret Evropa Sad i Spajic koji je radio naporno da se povecaju plate i penzije, bez toga bi sada sa ovom svjetskom inflacijom bili u velikom problemu. To je odlicna opcija za glasanje u ovom momentu.

12
27
M Marko_neregistrovani
01.02.2023. 06:09

@Ranko_neregistrovani ...dobro Ranko zar infacija nije pojela ta povećanja plata i penzija. Ostali su samo brojevi,to narod ne vidi. Ali će ponovo poći za obećanjima oko uvećanja plata i penzija. I što onda,prodamo to što je ostalo da namirimo dugove,a onda kolaps.

1
0