Društvo
  • Portal Analitika/
  • Društvo /
  • Istaknut značaj medijske i informacijske pismenosti u Bosni i Hercegovini, Republici Srbiji i Crnoj Gori

Tematska dijaloška platforma

Istaknut značaj medijske i informacijske pismenosti u Bosni i Hercegovini, Republici Srbiji i Crnoj Gori

Juče je, putem Zoom platforme, održana Tematska dijaloška platforma na temu „Značaj medijske i informacijske pismenosti za socijalnu koheziju i dijalog između Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije“.

Istaknut značaj medijske i informacijske pismenosti u Bosni i Hercegovini, Republici Srbiji i Crnoj Gori Foto: PA
Portal AnalitikaIzvor

Cilj događaja je bio sumiranje rezultata implementacije projekta „Medijska i informacijska pismenost u jugoistočnoj Evropi u funkciji razvoja kritičkog mišljenja i zagovaranja mladih“, kao i „Poboljšanje nastavne prakse Građanskog vaspitanja pružanjem podrške nastavnicima GV i umrežavanje i razvoj zajednice praktičara“. Ovaj događaj je realizovan u sklopu Zajedničkog regionalnog programa Dijalog za budućnost, a čije aktivnosti sprovode Fakulteti političkih nauka Univerziteta u Beogradu, Sarajevu i Podgorici, te Nacionalna asocijacija nastavnika/ca Građanskog vaspitanja i saradnika/ca (NAGVIS) Republike Srbije. Platforma je predstavila savršenu priliku za regionalno umrežavanje, razmjenu iskustava i naučenih lekcija.

„Kada je regionalni program Dijalog za budućnost tek započeo, nismo mogli ni zamisliti da će se naša budućnost preoblikovati mnogo brže i dramatičnije. Prošle godine smo ušli u ovaj zaista izazovan period, koji je nametnuo mnoge restrikcije, kao i zatvaranja škola i univerziteta širom svijeta. Dok su se medicinski radnici fokusirali na sprečavanje širenja virusa, nastavnici i profesori su se trudili da spriječe obrazovnu katastrofu i bili su primorani da se brzo i bez pripreme prilagode novom načinu prenošenja znanja. Uprkos svim izazovima, te tehničkim i finansijskim ograničenjima, imamo zaista odlične primjere kreativnosti i inovacija nastavnika i profesora u gradnji otpornijeg i sigurnijeg obrazovanja za sve. Kritičko razmišljanje je postalo izuzetno važno i DFF je prepoznao bitnu ulogu koju su obrazovni eksperti imali kada su u pitanju promjene u socijalnoj koheziji, inkluziji i održivom razvoju.“, izjavila je Francoise Jacob, UN rezidentna koordinatorica u Republici Srbiji.

Tokom održanih Panela, predstavnici 3 Fakulteta političkih nauka su učesnicima iznijeli rezultate realizovanih projektnih aktivnosti, usmjerenih na nastavnike i bibliotekare. Diskusije su bile fokusirane na stvaranju akademskog, naučno-istraživačkog i pedagoškog interdisciplinarnog pristupa, koji razvija strateški okvir za integraciju medijske i informacijske pismenosti u formalno i neformalno obrazovanje.

„Inicijative koje su Fakulteti političkih nauka u Sarajevu, Beogradu i Podgorici preuzeli kako bi promovisali medijsku i informacijsku pismenost i prekogranični timski rad, su ujedinile zajednice iz Bosne i Hercegovine, Republike Srbije i Crne Gore kroz interkulturalni dijalog. Direktnom interakcijom s akterima održanih aktivnosti, projekat je poprimio mnogo veću dimenziju i vjerujemo da će, nakon potpisane Deklaracije o značaju medijske i informacijske pismenosti u jugoistočnoj Evropu, doći do značajnog napretka, ne samo u BiH, Republici Srbiji i Crnoj Gori, nego i šire.“, izjavio je Siniša Šešum, šef kancelarije UNESCO u Bosni i Hercegovini.

Na Platformi se diskutovalo i o izazovima online nastave tokom pandemije COVID-19, te značaju medijske i informacijske pismenosti za online učenje.

Učesnici projekta su naglasili da je njegovom implementacijom uspostavljena saradnja između obrazovnih institucija, fakulteta i univerziteta iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije, koja je dokazala da se sva iskustva na taj način mogu puno bolje razmijeniti, nego kada u projektu učestvuju pojedinačno. Smatraju da je uticaj medija na djecu izuzetno velik, naročito u današnjem vremenu i posebno u multikulturalnim društvima. Za kraj, istaknuli su da se dijalog za budućnost vodi upravo u najvažnijoj oblasti za budućnost, a to je obrazovanje.

Na Platformi je predstavljena i potpisana Deklaracija o značaju medijske i informacijske pismenosti u jugoistočnoj Evropu između 3 zemlje učesnice, koja za cilj ima da podstakne donosioce odluka, ali i sve nastavnike/bibliotekare iz ove 3 države da zajedno rade ka ujedinjenim, pozitivnim i obrazovanijim kadrom, te pomognu u savladavanju izazova digitalne transformacije društva i jačanju socijalne kohezije.

Zajednički regionalni program „Dijalog za budućnost: Unapređenje dijaloga i društvene kohezije u i između Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije“ sprovode UNDP, UNICEF i UNESCO, a finansira ga Fond UN-a za izgradnju mira (UN PBF).


Portal Analitika