Simpozijum je otvorio dekan Muzičke akamije red. prof. mr Bojan Martinović. Učesnicima i prisutnima su se obratile doc. dr Vedrana Marković ispred Organizacionog odbora i van. prof. dr Jelena Martinović-Bogojević ispred Programskog odbora.
Zbog okolnosti izazvanih pandemijom korana virusa, simpozijim je održan u onlajn izdanju. Iako ovaj oblik naučnih skupovane odgovara u potpunosti prirodi skupa čija je tema vezana za umjetničko obrazovanje, Organizacioni odbor izražava veliko zadovoljstvo što je, upravo zbog online formata, ove godine dešavanja na skupu pratio veliki broj kolega muzičkih pedagoga iz zemlje i regiona, ali i nekih evropskih zemalja, što je dalo novu dimenziju simpozijumu u cjelini.
U dva simpozijumska dana naučnoj i stručnoj javnosti predstavljeni su radovi iz tri ključne oblasti muzičke pedagogije: opšte muzičke pedagogije, metodike nastave solfeđa i instrumentalne pedagogije.
Prvi simpozijumski dan počeo je ključnim izlaganjem prof. dr Gordane Karan, sa Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, koja je govorila ometodici nastave solfeđa kao teorijskoj i normativnoj muzičko-pedagoškoj disciplini, sa posebnim sistematičnim osvrtom na taksonomiju elemenata nastave solfeđa.
Drugog simpozijumskog dana ključno predavanje održala je prof. dr Karin Vagner, saprestižnog Univerziteta za muziku i izvođačke umjetnosti u Beču, koja je predstavila svoja istraživanja vezana za zbirke klavirskih kompozicija Igre (Játékok)mađarskog kompozitora Đerđa Kurtaga, i istakla značaj improvizacije u radu sa najmlađim uzrastom u početnoj nastavi klavira.
Na simpozijumu je predstavljeno 11 radova iz opšte muzičke pedagogije, 12 radova iz metodike nastave solfeđa i pet radova iz oblasti instrumentalne pedagogije, čiji su autori eminentni stručnjaci iz zemlje i inostranstva. Važno je pomenuti da Programski odbor, pored članova sa matične institucije Muzičke akademije na Cetinju, čine predavači na značajnim institucijama izAustrije, Mađarske, Poljske, Turske, Slovenije, Hrvatske i Srbije.
Simpozijum je održan pod geslom Muzička pedagogija – izazov, inspiracija i kreacija, a ostvarena je njegova misija: razmjena ideja, metodičkih stajalista, predstavljanje rezultata značajnih istraživanja, čime doprinosimo da Muzička akademija Univerziteta Crne Gore bude mjesto na kome se stiče visok kvalitet znanja, razmjenjuju mišljenja i pronalazi inspiracija za izazove koje muzička pedagogija sa sobom nosi.
Uz zahvalnost i čestitke na učešću svim aktivnim i pasivnim učesnicima simpozijuma Simped 2021, Organizacioni odbor izražava zadovoljstvo i radost što je i u teškim vremenima pandemije održan ovakav skup, i poziva sve zainteresovane da se ponovo okupimo2023. godine, za kada je planirano održavanje idućeg SIMPED-a.