Pronađeni djelovi najvećeg meteorita koji je pogodio Zemlju?

0305meteoriokt
J
edan ruski naučnik izjavio je da je otkrio dijelove najvećeg nebeskog tijela koje je pogodilo Zemlju u zabilježenoj povijesti, iako je čekao 23 godine prije nego što je izašao u javnost s tim otkrićem, javljaju ruski mediji.

Pronađeni djelovi najvećeg meteorita koji je pogodio Zemlju?

Tri kamena koje je pronašao

Andrej Zlobin

iz Državnog geološkog muzeja pri Ruskoj akademiji nauka u Sibiru mogli bi biti dijelovi takozvanog Tunguskog meteorita koji je eksplodirao nad tim područjem 1908. godine.

Iako je eksplozija Tunguskog meteorita bila hiljadu puta snažnija od nuklearne bombe koja je uništila Hirošimu 1945. naučnici nisu uspjeli da pronađu nebesko tijelo koje je to prouzrokovalo.

Prema teorijama, moglo se raditi o eksploziji ledenog asteroida ili komete u atmosferi koja je zatim isparila bez traga.

Međutim, Zlobin tvrdi da je pronašao tri fragmenta nebeskog tijela tokom ekspedicije 1988. na području na kojemu se dogodila eksplozija. Našao ih je u plićaku rijeke Hušmo i oni navodno po sebi imaju tragove koji ukazuju na to da su prošli kroz atmosferu.

Uzorci, koji još uvijek čekaju hemijsku analizu, bili su spremljeni na sigurnom do 2008. godine, rekao je Zlobin ne navodeći razloge.

Čak i ako bude potvrđena njihova veza s Tunguskim metoeritom, uzorci neće nužno pobiti teoriju o ledenoj kometi, jer je jezgro komete moglo da sadrži mala kamena tijela, a proračuni pokazuju da je Tunguski meteorit imao gustoću uporedivu s onom jezgra Halejeve komete, koja se sastojala od leda i prašine.

tekst i foto:  RTL.hr