Izvještaj koji nosi naslov “Ekonomski trošak izraelske okupacije za palestinski narod: Fiskalni aspekti ” kaže da se iznos sastoji od izgubljenih javnih prihoda i nenaplaćenih kamata. On uključuje 28.2 milijarde procijenjene akumulirane kamate i 6.6 milijardi palestinskih fiskalnih prihoda prelivenih Izraelu.
Ovaj procijenjeni fiskalni trošak okupacije ne samo da bi eliminisao palestinski budžetski deficit koji se procjenjuje na 17.7 milijardi u istom periodu već bi generisao i višak skoro dva puta veći od deficita. Takođe bi potencijalno mogao povećati ulaganje palestinske Vlade u razvoj i do 10 puta, procijenjeno na 4.5 milijarde u toku posmatranog perioda.
Simulacija UNCTAD-ovog modela palestinske ekonomije, pod pretpostavkom da fiskalni trošak od 48 milijardi nije izgubljen već umjesto toga utrošen kroz ekspanzivnu fiskalnu politiku, pokazuje da bi palestinska ekonomija generisala 2 miliona radnih mjesta u periodu od 18 godina, ili prosječno 111.000 radnih mjesta godišnje.
Izvještaj pripisuje fiskalne gubitke mjerama nametnutim od strane izraelske okupacije, koje između ostalih uključuju: ograničavanje slobodnog kretanja ljudi i robe; kontrola Izraela nad Oblasti “C” na Zapadnoj Obali i kontrola svih graničnih prelaza; zabrana palestinskom narodu da slobodno koristi svoju zemlju, prirodne i ljudske resurse; i oduzimanje značajne kontrole nad fiskalnim resursima palestinskoj Vladi.
Fiskalni trošak je dio ukupnih ekonomskih gubitaka izazvanih okupacijom i sastoji se od dvije komponente: prelivanja palestinskih fiskalnih resursa u Izrael i drugih fiskalnih gubitaka koji proizilaze iz politika i mjera nametnutih pod dugom okupacijom.
Generalni Sekretar će se pobrinuti da Ujedinjene nacije rade na uspostavljanju nezavisne, demokratske, susjedske i održive palestinske države, koja će živjeti u miru pored bezbjednog Izraela, sa Jerusalimom kao glavnim gradom obije države u skladu sa relevantnim rezolucijama Savjeta bezbjednosti UN-a i međunarodnim pravom.