Abiznis

Taksisti moraju imati registar kase, od 1. februara intenzivne kontrole

Imajući u vidu da Zakon o porezu na dodatu vrijednost i Pravilnik o primjeni Zakona o PDV-u propisuju obavezu izdavanja računa kupcu za svaki izvršeni promet, te posjedovanja poreskih registar kasa za sve PDV obveznike koji promet naplaćuju u gotovini, kao i da je Uredbom  o poreskoj registar kasi uređena upotreba poreske registar kase i način evidentiranja prometa preko nje, Poreska uprava obavijestila je taksi prevoznike koji posluju na teritoriji cijele Crne Gore da postoje svi preduslovi za primjenu ovih propisa i u djelatnosti taksi prevoza, te da su dužni da evidentiraju promet na zakonom propisan način.
Google

Dodaj Analitiku među omiljene izvore na Google-u

Taksisti moraju imati registar kase, od 1. februara intenzivne kontrole
Portal AnalitikaIzvor

 “Taksi prevoznici koji nijesu obveznici poreza na dodatu vrijednost, a koji promet proizvoda, odnosno usluga naplaćuju u gotovini, obavezni su promet iskazivati preko registar kasa ili putem posebnih računa, prethodno ovjerenih od strane nadležnog poreskog organa”, poručili su iz Poreske uprave. 

Poreska uprava je, kako se navodi u saopštenju dostavljenom Portalu Analitika, godinama ulagala maksimalne napore da obezbijedi punu i neselektivnu primjenu zakonskih propisa, te pokazala razumijevanje prema stavu predstavnika taksi prevoznika da zbog specifičnosti taksi prevoza određeni tipovi poreskih registar kasa nijesu bili primjenjivi u taksi vozilima.

“Međutim, Mašinski fakultet, kao certifikacioni organ, izdao je potvrdu da četiri tipa poreskih registar kasa, koje se mogu  fiskalizovati od strane ovlašćenih distributera u Crnoj Gori, u potpunosti zadovoljavaju tehničke i funkcionalne karakteristike propisane Uredbom o poreskoj registar kasi za primjenu u taksi vozilima. Imajući u vidu navedeno, ispunjeni su svi tehnički preduslovi za primjenu propisa, te je potrebno da obveznici koji se bave djelatnošću taksi prevoza nabave poreske registar kase i izvrše fiskalizaciju istih podnošenjem zahtjeva za fiskalizaciju poreskom organu, a preko ovlašćenog servisa”, ističe se u saopštenju. 

Precizirali su da će službenici Poreske uprave izvršiti fiskalizaciju poreskih kasa u skladu sa čl. 20 Uredbe u ovlašćenom servisu najkasnije u roku od dva dana od dana prijema zahtjeva za fiskalizaciju.

“Treba naglasiti da će u cilju dosljedne i neselektivne primjene propisa prema svim poreskim obveznicima, uključujući i taksi prevoznike, Poreska uprava u narednom periodu, a počevši od 1. februara 2020. godine intenzivno vršiti aktivnosti inspekcijskog nadzora obveznika koji se bave taksi prevozom, te da će se prema obveznicima koji u ostavljenom roku ne usklade poslovanje sa Zakonom preduzimati mjere za sankcionisanje neregularnog poslovanja u vidu neposjedovanja poreskih registar kasa, neevidentiranja prometa ili neizdavanja fiskalnih računa”, zaključuju iz Poreske uprave. 
 

Ne propustite nijednu vijest
Preuzmite aplikaciju Portala Analitika za brže, jednostavnije i personalizovano čitanje vijesti na telefonu.
Dostupno na Apple prodavniciDostupno na usluzi Google Play
Zapratite nas
Najnovije vijesti, svakog dana, na vašim omiljenim aplikacijama.
Portal Analitika