Kako je saopšteno iz te DRI, finansijskom revizijom je utvrđeno da godišnji finansijski izvještaj Ministarstva rada za 2017. godinu nije u svim materijalno značajnim aspektima sastavljen i prezentovan na fer i objektivan način u skladu s važećim okvirom finansijskog izvještavanja.
„Revizijom je utvrđeno da Ministarstvo u konsolidovanom finansijskom izvještaju nije iskazalo prihode centara i drugih javnih ustanova koje se finansiraju preko Ministarstva u iznosu od 989.907,64 eura, izdatke u iznosu od 979.940,92 eura, depozite na žiro računima istih i na računima otvorenim za isplatu socijalnih davanja sa stanjem na dan 1.1.2017. u iznosu 1.216.099,28 eura, kao ni depozite sa stanjem na dan 31.12.2017. u iznosu od 599.400,70 eura. Ministarstvo u Izvještaju o neizmirenim obavezama (obrazac 5) nije iskazalo obaveze javnih ustanova čiji su izvještaji predmet konsolidacije u iznosu za 50.652,21 eura, Ministarstvo je sa pozicije izdataka za socijalna davanja prenijelo centrima i javnim ustanovama budžetska sredstva u iznosu od 545.679,46 eura za materijalne troškove, što ukazuje da sredstva u navedenom iznosu nijesu korištena za namjene odobrene Zakonom o budžetu. Takođe je utvrđeno da Ministarstvonije vršilo isplatu izdataka u iznosu od 673.219,85 eura sa odgovarajućih pozicija shodno Pravilniku o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet države Crne Gore i budžete opština. Navedene nepravilnosti predstavljaju materijalno značajnu grešku u odnosu na utvrđenu materijalnost od 229.507 eura“, ističu iz DRI.
Revizijom pravilnosti utvrđeno je, navode iz te institucije, da Ministarstvo rada nije finansijske transakcije i druge aktivnosti u svim materijalnim aspektima uskladilo sa zakonima i drugim propisima koji su identifikovani kao kriterijumi za predmetnu reviziju.
„Revizijom su utvrđene neusklađenosti poslovanja Ministarstva sa: Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, Zakonom o socijalnoj i dječjoj zaštiti, Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o državnoj imovini, Zakonom o porezu na dohodak fizičkih lica, Zakonom o radu, Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju lica sa invaliditetom, Zakonom o sistemu unutrašnjih finansijskih kontrola u javnom sektoru, Uredbom o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru, Uredbom o načinu vođenja evidencije pokretne i nepokretne imovine i popisu stvari u državnoj svojini, Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet države Crne Gore i budžete opština, Pravilnikom o bližim uslovima za ostvarivanje osnovnih materijalnih davanja iz socijalne i dječje zaštite, Odlukom o kriterijumima za utvrđivanje visine naknade za rad članova radnog tijela ili drugog oblika rada, Internim pravilom“, navodi se u saopštenju DRI.
Revizijom pravilnosti poslovanja Centra za socijalni rad Podgorica utvrđeno je da finansijske transakcije i druge aktivnosti centra nijesu u svim materijalnim aspektima bile usklađene sa zakonima i drugim propisima koji su identifikovani kao kriterijumi za predmetnu reviziju. Neusklađenost se, kako objašnjavaju iz DRI, odnosila na nedosljednu primjenu Zakona o državnoj imovini, Zakona o radu, Zakona o porezu na dohodak fizičkih lica, Uredbe o načinu vođenja evidencije pokretnih i nepokretnih stvari i popisu stvari u državnoj svojini, Uredbe o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru i Uputstva o bližem načinu vršenja popisa pokretnih i nepokretnih stvari u državnoj imovinu.
„Subjekt revizije je uz Izjašnjenje na preliminarni izvještaj dostavio dokaze da je u 2019. godini otklonio utvrđene nepravilnosti i iz tog razloga nijesu date preporuke za otklanjanje istih. Revizijom pravilnosti poslovanja Centra za socijalni rad Bar utvrđeno je da finansijske transakcije i druge aktivnosti Centar nije u svim materijalnim aspektima uskladio sa zakonima i drugim propisima koji su identifikovani kao kriterijumi za predmetnu reviziju. Neusklađenost se odnosila na nedoslednu primjenu Zakona o sistemu unutrašnjih finansijskih kontrola u javnom sektoru, Zakona o državnoj imovini, Zakona o javnim nabavkama, Zakona o zapošljavanju i ostvarivanju prava iz osiguranja od nezaposlenosti, Zakona o radu, Zakona o porezu na dohodak fizičkih lica, Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje, Uredbe o načinu vođenja evidencije pokretnih i nepokretnih stvari i popisu stvari u državnoj svojini, Uredbe o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru, Uredbe o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave, Pravilnika o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave, Pravilnika o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet države Crne Gore i budžete opština, Granskog kolektivnog ugovora za socijalnu djelatnost, Statuta Centra i Uputstva o bližem načinu vršenja popisa pokretnih i nepokretnih stvari u državnoj imovinu“, ističe se u saopštenju dostavljenom našem portalu.
Revizijom pravilnosti poslovanja Centra za socijalni rad Berane utvrđeno je da su finansijske transakcije i druge aktivnosti Centra u svim materijalnim aspektima usklađene sa zakonima i drugim propisima koji su identifikovani kao kriterijumi za predmetnu reviziju, osim na navedeno u Izvještaju pod tačkom 5.6 – neizmirene obaveze, 5.7 – evidentiranje i popis imovine, 5.11.6 – izdaci za zakup i 5.12 – javne nabavke pa se Centru za socijalni rad Berane skreće pažnja:
- da Centar dostavlja podatke o pokretnoj i nepokretnoj imovini organu uprave nadležnom za poslove imovine, shodno članu 50 Zakona o državnoj imovini;
- da Centar evidentira obaveze u poslovnim knjigama na klasi 2 shodno Pravilniku o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština;
- da Centar ugovore o zakupu zaključuje u skladu sa odredbama člana 639 Zakona o obligacionim odnosima.
„Zbog izraženih negativnih mišljenja i utvrđenih nepravilnosti, nadležni Kolegijum za vršenje predmetne revizije se saglasio da se konačni Izvještaj o reviziji Godišnjeg finansijskog izvještaja Ministarstva rada i socijalnog staranja i revizije pravilnosti poslovanja centra za socijalni rad u Podgorici, Baru i Beranama za 2017. godinu, dostavi Odboru za rad, zdravstvo i socijalno staranje i Odboru za ekonomiju, finansije i budžet na upoznavanje, a zbog karaktera utvrđenih nepravilnosti u poslovanju Centra za socijalni rad Bar da se isti dostavi Državnom tužilaštvu na ocjenu i mišljenje“, poručuju iz DRI.
Konačan Izvještaj o reviziji Godišnjeg finansijskog izvještaja Ministarstva rada i socijalnog staranja i izvještaj o reviziji pravilnosti poslovanja centara za socijalni rad u Podgorici, Baru i Beranama za 2017. godinu, izjašnjenja subjekata revizije na Preliminarni izvještaj kao i Odgovori DRI na izjašnjenja objavljeni su na zvaničnoj internet stranici Državne revizorske institucije.