Kultura

RECENZIJA, TABOO S01E04: Medveđi brlog

Posljednja epizoda pucala je od krvi i brutalnosti, prerezanih grkljana, prljavih dogovora i napetih scena koje mogu završiti silovanjem ili bodežom u trbuh
RECENZIJA, TABOO S01E04: Medveđi brlog
Portal AnalitikaIzvor

Ne postoje te pare zbog kojih biste pristali da budete čovjek koji treba da ubije Džejmsa Dilejnija (Tom Hardi). On vadi nož, kida utrobu smrti i jede je za doručak, a onda odlazi niz ulicu sigurnim korakom, kao utvara čiji se dugački crni kaput vijori na vjetru. U prethodnim nastavcima serijala „Taboo“ Dilejni je već nekoliko puta ostavio bez teksta brutalnim reakcijama na atake napadača, ali opet je uspio da iznenadi sirovom snagom u četvrtoj epizodi.

Barut i krv

„Taboo“ postaje sve bolji u priređivanju karnevala razvrata, baruta i krvi. Iako smo došli do polovine sezone, i dalje je teško pohvatati sve igrače u medveđem brlogu Londona, gdje svako igra i izdaje svakoga u zavisnosti od toga koliko je novca u opticaju. To je ujedno najjači adut serijala – sjenke vrebaju sa svake strane, a najsnažnija među njima je Dilejni.

Četvrta epizoda pucala je od krvi i brutalnosti, prerezanih grkljana, prljavih dogovora i napetih scena koje mogu završiti silovanjem ili bodežom u trbuh. Međutim, uveden je sjajan novi lik čija je duhovitost malo olakšala mrak serijala. Pohotni hemičar (Tom Holander), kog je Dilejni unajmio da mu napravi barut, obezbijedio je balans između fešte krvi i napete, a istovremeno zabavne drame. Sjajan je dodatak Dilejnijevoj ligi prokletih džentlmena koju čine njegov sluga Brajs, prkosna Lorna Bov, namazani Frenč Bil i opasni Atikus.

Orgazmi i ritual

„Taboo“ još nije potpuno zašao na teritoriju misticizma po kojoj, sudeći po promo materijalu, mora koračati u epizodama koje slijede. Nadrealno je do četvrte epizode bilo prisutno samo u naznakama, a sada se ovaplotilo kroz Dilejnijev odnos sa polusestrom-ljubavnicom Zilfom (Una Čaplin). Od magijskog rituala njenog polubrata, Zilfino tijelo preplavljeno je orgazmima. Ovo je mogla da bude prava propast od motiva da incestuozni par ne glume tako vrsni glumci kao Hardi i Čaplin!

Poslije brutalnosti, napetosti i krvi uslijedilo je sjajno finale u kom je prikazana druga strana Dilejnijevog karaktera. Čovjek koji ne streca ni od džinovskog plaćenog ubice bio je uplašen i uznemiren energijom ljudi na buržujskoj zabavi. Fenomenalno snimljena orgija novca i lažnog sjaja kulminirala je svađom Dilejnija i njegovog zeta. Pijani Zilfin muž izazvao ga je na dvoboj. Ekran je zamračen prije nego što je Džejms odgovorio da li pristaje, ali ako ste pomislili da odgovor može biti negativan, budite sigurni da nijeste dobro procijenili zvijer koja kidiše u grudima ovog čovjeka. M. I.

Preview pete epizode: https://www.youtube.com/watch?v=VqzPUWhEoTg