Učesnici su imali priliku da čuju priče o inovativnim projektima u oblasti obrazovanja, socijalne inkluzije, spoljne politike i medicinskih istraživanja, koji se primjenjuju i donose promjene u javnom, privatnom i akademskom sektoru u različitim zemljama svijeta.
U proteklih dva dana, Radika Batnagar iz UNESCO Mahatma Gandi Instituta za obrazovanje iz Indije, govorila je o upotrebi novih tehnologija u obrazovanju i borbi protiv nasilnog ekstremizma. Učesnice iz Kolumbije, Alina Kardenas Rej i Beatris Mejia Aserias, objasnile su koliko je važno da lična iskustva i potrebe korisnika budu u fokusu inovacija u oblasti društvene inkluzije i društveno odgovornog poslovanja, odnosno o inovacijama u oblasti spoljne politike.
Naročitu pažnju posjetilaca foruma privukle su Zinaida Dedeić, koja se bavi biomedicinskim istraživanjima na jednom od prestižnih univerziteta u Oksfordu, kao i Tamara Srzentić, koja je iz Kalifornije donijela iskustva u pristupu državnoj administraciji i otvorenoj vladi.
Na otvaranju foruma, britanski ambasador Ian Viting pozvao je mlade inovatore da se uključe. „Pravo je vrijeme, ova zemlja je spremna,“ rekao je Viting i dodao: „Vaš posao je da motivišete druge da učestvuju jer biti lider znači inspirisati.“ Na otvaranju foruma govorio je i sekretar Ministarstva prosvjete, Slobodan Filipović. On je izrazio zadovoljstvo što sve veći broj crnogorskih studenata ima interesovanje i dobija stipendije za studije u Velikoj Britaniji.
Forum ove vrste se prvi put organizuje u Crnoj Gori i ima za cilj ohrabrivanje i podsticaj razvoja inovativnih projekata, ideja i istraživanja u svim oblastima društvenog života, kroz predstavljanje uspješnih primjera iz Crne Gore i svijeta. Organizovala ga je Mreža alumnista Ujedinjenog Kraljevstva u Crnoj Gori (MAUK). Mauk je nevladina organizacija čiji su članovi crnogorski profesionalci koji su završili studije u Britaniji. Organizacija je osnovana 2013. godine uz podršku Ambasade Velike Britanije i Chevening Fondacije, a u cilju unapređenja crnogorsko - britanskih odnosa, kao i korišćenja stečenog obrazovanja i vještina za projekte koji doprinose razvoju Crne Gore i od velikog su društvenog značaja.