Sci/Tech

ESA OBJAVILA TUŽNU VIJEST: Rozeta je završila svoju misiju

Evropska svemirska letilica Rozeta (Rosetta) završila je misiju na kometi 67P udarivši u njegovu ledom okovanu površinu, prenose svjetski mediji.
ESA OBJAVILA TUŽNU VIJEST: Rozeta je završila svoju misiju

Kontrola misije u njemačkom gradu Darmštatu potvrdila je udar, pošto se naprasno izgubio radio kontakt s letilicom. Nekoliko sati prije planiranog udara, Rosetta je poslala niz fotografija visoke rezolucije i ostalih podataka s komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko.

- Mogu da potvrdim da je ovo istorijsko spuštanje Rosette na kometu 67P sasvim uspjelo - rekao je direktor misije Patrik Martin iz Evropske svemirske agencije - ESA.

Naučnici kažu da će se decenijama baviti podacima koje je letilica prikupila na kometi udaljenoj 700 miliona kilometara od Zemlje.

Nakon desetogodišnjeg putovanja sa Zemlje, Rosetta je u avgustu 2014. počela da otkriva tajne strukture, hemije i ponašanja tog stjenovitog svemirskog tijela prekrivenog ledom.

Rosetta, koja je nakon 12-godišnje svemirske odiseje juče prestala s radom, imala je 11 instrumenata kojima je „mirisala“ i fotografisala kometu 67P iz svih uglova.

Nakon što je stigla u orbitu komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko 700 miliona kilometara udaljenog od Zemlje, Rosetta je na njegovu površinu lansirala modul Philaea koji sam ima deset visokotehnoloških uređaja - od kamera i rentgenskih zraka, do bušilice.

Rosetta i Philae zajedno su višestruko unaprijedili ljudsko znanje o kometima, kojih ima na milijarde, i predstavljaju „ostatke“ rođenja Sunčevog sistema prije 4,6 milijardi godina.

Izvor i foto: Tportal.hr/J./HINA/HINA, ESA