Reagovanje ministarstva prenosimo integralno.
Neutemeljene tvrdnje Demokrata da su “prihodi države po ovom osnovu mogli i morali biti mnogostruko veći” su puka nagađanja bez ikakvih dokaza, kao i bez elementarnog poznavanja tržišta i načina poslovanja ove industrije, te je očigledno da su se Demokrate zapetljale u svom neznanju i insinuacijama. Prvo su tvrdili da je sve to država sama trebala da radi bez međunarodnog konzorcijuma, zatim da je dobar američki partner, ali nije dobar lokalni partner itd, što sve skupa potvrđuje da je ovo jedna promašena reakcija, odnosno netačne tvrdnje sa političkom predizbornom pozadinom.
Raduje nas činjenica da su Demokrate spremne da brinu o državnom internet simbolu .me, mada - da su se demokrate pitale, naš domen bi i dalje bio cg.yu, odnosno cg.rs, a prihodi bi bili jednaki nuli.
Idemo redom, da li je sve ovo država mogla preko državne firme ili institucije da radi, pa bi kao imala više prihoda? Po toj logici, možda bi trebalo zabraniti privatne investicije, jer bi, valjda, država imala veće prihode? Ili sve ostalo da bude državno vlasništvo? Čudna logika od partije koja želi da se legitimiše demokratskom, a čiji se ekonomski program zasniva na osnovima principa tržišne ekonomije.
Ponavljamo još jednom, da bi uspjeli u globalnom lansiranju i pozicioniranju na izuzetno konkurentnom tržištu internet domena, neophodno je da imate znanje, tehnologiju, razvijenu prodajnu mrežu i već izgrađenu poziciju kompanije sa globalnim uticajem, kao što imaju međunarodne kompanije koje su na međunarodnom tenderu izabrane za partnera. Dakle, nije partner lokalna firma, već međunarodni konzorcijum predvođen kompanijom GoDaddy registrovan u Crnoj Gori. Zašto smo tražili da bude registrovan u Crnoj Gori - pa da bi se do detalja moglo pratiti pružanje usluga registracije, kao i tokovi novca, da bi se izmirivale poreske obaveze državi i da bi država Crna Gora u svakom pogledu mogla imati koristi i prihode.
Napominjemo, ponude su poslali sljedeći ponuđači: GoDaddy.com, Inc; eNom, Inc; i Verisign Sarl. Žalba nije podnijeta od strane nijednog ponuđača, a vidimo da su u pitanju najmoćnije globalne kompanije, čime zaključujemo da je tenderska procedura okončana u skladu sa svim relevantnim zakonima, procedurama, međunarodnim standardima i internet pravilima.
Da je zainteresovana javnost, kako domaća tako i strana, bila upoznata sa potrebom za raspisivanje Javnog poziva za izbor agenta registracije, skoro pola godine prije raspisivanja Tendera, svjedoči i to da je Savjet za „.me“ domen, dana 14. juna 2007. godine, a na osnovu predloga tehničkog administratora CIS-a UCG-a, utvrdio Pravila o registraciji i korišćenju domena ispod nacionalnog internet domena crne gore ".me". Ovaj Pravilnik je objavljen u "Sl. listu RCG", br. 46, dana 31. jula 2007. godine i istim su uređena pitanja registracije i korišćenja domena, prava agenta registracije, korisnika domena i eventualnih trećih zainteresovanih lica, kao i međusobni odnosi Tehničkog administratora, Agenta registracije, korisnika domena i trećih zainteresovanih lica. Donošenju ovog Pravilnika je prethodila javna rasprava, naravno, a napomenućemo i brojna data obavještenja od strane ICANN-a, IANA-e, Međunarodne organizacije za standardizaciju - ISO 3166 Maintenance Agency i mnogih drugih, a sve to je počelo sticanjem državne nezavisnosti 2006. godine, odnosno ostvarivanjem prava na dobijanje državnog koda domena najvišeg nivoa na korišćenje. Da rezimiramo – ovaj Javni poziv nije „pao sa neba“ i zainteresovana javnost strana i domaća bila je upoznata sa procesom odabira agenta registracije – što je za Demokrate, i dan danas, očigledna nepoznanica.
Državni interesi su bili zaštićeni od dana prve registracije 24. marta 2008. godine i već u tom trenutku u državni budžet bilo je uplaćeno pet miliona eura (uplata avansa na dan 7. mart 2008. godine) i Vladi CG je bila dostavljena bankarska garancija za izvršenje Ugovora o Agentu registracije domena “.me” u iznosu od 8,2 miliona eura, što ukupno daje najmanje garantovani prihod države iz Ponude u iznosu od 13,2 miliona eura za ugovorni period od 5 godina.
Tvrdnju “privilegovane pozicije ME-net-a” takođe odbacujemo kao neosnovanu. Sve kompanije, kako domaće tako i inostrane, upoznate su sa uslovima Javnog poziva u onom trenutku kada je isti i objavljen, odnosno 14. novembra 2007. godine. Ponavljamo, da su uočene bilo kakve nepravilnosti nakon okončanja tenderske procedure, sigurno je da bi se žalile kompanije koje nijesu prošle Tender.
Razlog zbog kog je crnogorska kompanija ME-net u međunarodnom konzorcijumu, detaljno smo objasnili, a minimalni uslovi za učešće po Javnom pozivu jasno potvrđuju ukazane činjenice, a to je da je ponuđač morao imati sposobnost organizacije prodajne mreže na teritoriji Crne Gore na jezicima koji su u službenoj upotrebi u Crnoj Gori i isti je morao obezbjediti tehničko rješenje i plan koordinacije sa Tehničkim administratorom u Crnoj Gori – CIS-om Univerziteta Crne Gore, što je kompanija ME-net kao solidarni garant uspješno i implementirala. I druga dva konzorcijuma, koja su učestvovala na javnom pozivu, imala su sličnu podršku od strane lokalnih partnera. Javni poziv je bio koncipiran tako da se građanima Crne Gore obezbijedi servis registracije domena na crnogorskom jeziku
Potpisivanje Aneksa br. 2 na dan 24. jul 2012. godine, izvršeno u skladu sa Ugovorom o Agentu registracije domena “.me”. U vezi netačnih navoda Demokrata oko potpisivanja Aneksa ugovora br. 2 naglašavamo da je država na dan potpisivanja Aneksa br. 2 imala na raspolaganju svih 13,2 mil EUR, kao najmanje garantovanog prihoda za period trajanja petogodišnjeg Ugovora - što po osnovu izvršenih uplata na račun Državnog trezora, što po osnovu dostavljene bankarske garancije. Potvrdu o blagovremenosti izvršavanja obaveza Agenta registracije prema državi Crnoj Gori, dostavljamo u prilogu ovog saopštenja u vidu dopisa Ministarstva finansija, gdje su jasno prikazane izvršene uplate Agenta registracije u iznosu od 13,2 miliona eura do dana 27. marta 2013. godine, dok je rok za uplatu bio 31. mart 2013. godine, čime dokazujemo da je Agent blagovremeno ispunio sve svoje ugovorene obaveze prema državi Crnoj Gori.
Ponavljamo, da su navedene izjave od strane predstavnika Demokrata i poslanika u Skupštini Crne Gore proizvoljne i netačne i imaju za cilj političku manipulaciju, obmanjivanje građana i lošu predizbornu propagandu sa krajnjim ciljem pokušaja devastiranja ostvarenih rezultata i urušavanja ugleda našeg međunarodnog partnera.
Otvoreni smo da vam sve navedeno i dokažemo finansijskom i drugom dokumentacijom u pogledu realizacije Ugovora, i to: Ministarstva finansija, Poreske uprave, CIS-a Univerziteta Crne Gore, Agenta registracije kompanije doMEn, revizorskih kuća Deloitte i Ernst & Young – za svaku godinu poslovanja, dok će vam predstavnici Ministarstva za informaciono društvo i telekomunikacije biti na raspolaganju i za stručnu podršku i tumačenje gdje to bude neophodno.