NASA: Na Marsu je postojao ogroman okean, idealan za razvoj vanzemaljaca (VIDEO)

Ogroman okean prostirao se na sjeveru "Crvene planete", i zauzimao skoro petinu njene teritorije, nanovije je saznanje koje je objelodanila Američka svemirska agencija (NASA).
Kristina Ćetković
Kristina ĆetkovićAutorka

"Okean je stvarao tople, vlažne klimatske uslove, idealne za razvoj vanzemaljskog života", navodi se u izvještaju naučnika.

Okean je postojao prije 3,5 milijarde godina, a imao je deset puta manje vode nego svi Zemljini okeani zajedno, a bio je dubok više od 1.5 kilometara. Zapremina je iznosila oko 20 miliona kubnih kilometara vode.

Satelitski snimci pokazali su reljefe koji ukazuju na postojanje riječnih dolina i terene formirane kretanjem vode.

Američki stručnjaci identifikovali su 52 regiona delti, u koje su ulazili brojni sistemi koji podsjećaju na rijeke. Svi regioni se nalaze na istoj visini, što ukazuje da su označavali obalu ogromnog okeana u koji su se slivale rijeke.

„Naše otkriće daje prevagu hipotezi da se okean formirao na ranom Marsu kao dio globalne i aktivne hidrosfere“, naveli su naučnici.

Ključno pitanje, međutim, je ostalo bez odgovora - gdje je otišla voda sa Marsa?

Neki naučnici vjeruju da je većina sada u zaleđenom stanju ispod površine.

„Na Zemlji, delte i jezera su odlični akumulatori i pokazatelji znakova života u prošlosti“, rekao je dr Getano Di Akile, vođa projekta.

„Ukoliko je ikada bilo života na Marsu, delte su možda ključ za otkrivanje njegove biološke prošlosti“, zagonetno je završio svoju izjavu.

Izvor i foto: blic.rs