Društvo

Bolji uspjeh učenika na maturskom i stručnom ispitu

0606ispit
M
aturski i stručni ispit iz Crnogorskog - srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti i Albanskog jezika i književnosti u junskom roku 2014. godine polagalo je 2.699 učenika, od toga 2.426 Crnogorski - srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost, a 273 učenika je polagao Albanski jezik i književnost.

Bolji uspjeh učenika na maturskom i stručnom ispitu
Portal AnalitikaIzvor

U ovom roku 98,60 odsto učenika, odnosno 2.392 njih položilo je test iz Crnogorskog - srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnost. Prosječna ocjena na ovom ispitu je 3,58 i za 0,50 je veća nego u junskom roku 2013. godine. Nedovoljnu ocjenu dobila su 34 učenika ili 1,40 odsto, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete Crne Gore.

Analiza rezultata ovogodišnjeg maturskog i stručnog ispita pokazala je da je došlo do značajnijeg poboljšanja uspjeha učenika. Za razliku od prethodnih godina kada se ispit sastojao isključivo od pisanja eseja na ovogodišnjem testu povjeravana su znanja, sposobnosti i vještine koje su učenici stekli iz ovog predmeta tokom srednjoškolskog obrazovanja. Na ovako koncipiranom testu više od polovine učenika, tačnije 57,21odsto dobilo je ocjene vrlo dobar (4) i odličan (5), dok je prošle godine svaki peti učenik postigao ovaj uspjeh (odnosno 23,05%).

Takođe je zabilježeno da su gimnazijalci iz Albanskog jezika i književnosti postigli znatno bolje rezultate u odnosu na prethodne godine dostigavši prosječnu ocjenu 3,67, veću za 0,93 u odnosu na 2,74 u junu 2013. godine. Preko 60 odsto gimnazijalaca dobilo je ocjene vrlo dobar (4) i odličan (5).

Stručni ispit iz Crnogorskog - srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti i Albanskog jezika i književnosti u junskom roku polagalo je 4.577 učenika, od toga 4.475 učenika Crnogorski - srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost, a 72 učenika polagalo je Albanski jezik i književnost. Test iz Crnogorskog - srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti položilo je 94,06 odsto od ukupnog broja učenika, dok je prosječna ocjena 2,73 veća u odnosu na prosječnu ocjenu 2,47 u junskom roku 2013. godine.

Iz Albanskog jezika i književnosti značajno se smanjio procenat nedovoljnih ocjena na Stručnom ispitu u odnosu na prethodne godine, tačnije u 2014. godini 4,17 odsto od ukupnog broja učenika dobilo je ocjenu nedovoljan (1), dok je u junu 2013. godine taj procenat bio mnogo veći (20,83%). Učenicima sa posebnim obrazovnim potrebama koji su polagali maturski ispit (1 učenik) i stručni ispit (7 učenika) iz Crnogorskog - srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti obezbijeđena su četiri lična pomagača i pet posebnih prostorija, produženo vrijeme za polaganje testa, korišćenje pauza, kao i upotreba računara sa govornom podrškom.

Ova analiza pokazuje da crnogorski srednjoškolci iz godine u godinu postižu sve bolje rezultate što je dokaz uspješnog nastavnog rada i reforme obrazovnog sistema. Ovo ujedno predstavlja i potvrdu da se obrazovni sistem u Crnoj Gori približava evropskim standardima.

Portal Analitika