Naučnici: Naše Sunce ima "brata", 15 puta je veći

1605SUNCE
T
im naučnika predvođen astronomom Ivanom Ramirezom sa Univerziteta u Teksasu pronašao je prvog ‘brata’ našeg Sunca - zvijezdu koja je gotovo sigurno nastala iz istog oblaka plina i zvjezdane prašine kao i naša.

Naučnici: Naše Sunce ima "brata", 15 puta je veći

Metode koje je razvio Ramirez trebale bi pomoći astronomima u pronalaženju i druge braće Sunca, što će nas dovesti do boljeg razumijevanja procesa u kojem je nastao Sunčev sistem, te kako je postao pogodan za život.

- Želimo da saznamo gdje smo rođeni, rekao je Ramirez.

- Ako možemo da otkrijemo u kojem se dijelu galaksije oblikovalo Sunce, možemo preciznije otkriti početne uslove Sunčevog sistema. To bi nam moglo da nam pomogne da razumijemo zašto smo ovdje, kazao je Ramirez.

Postoji i šansa, tvrdi Ramirez, da bi Sunčeva braća i sestre takođe mogli da imaju život na svojim planetama.

- U njihovim najranijim danima unutar rodnog sazvježđa, sudari su mogli izbijati velike komade planeta iz orbita, i ti dijelovi mogli su putovati između zvjezdanih sistema, a možda su čak odgovorni i za život na Zemlji. Ili, dijelići sa Zemlje mogli su prenijeti primitivne oblike života na planete koje kruže oko Sunčevih rođaka, izjavio je i zaključio kako se radi o ključnim kandidatima za traženje vanzemaljskog života.

Zvijezda koju su pronašli, za koju su gotovo sigurni da je nastala u isto vrijeme kada i Sunce, u sklopu istog zvjezdanog oblaka, zove se HD 162826. Oko 15 odsto je masivnija od Sunca i nalazi se 110 svjetlosnih godina daleko u sazvježđu Herkul. Nije vidljiva golim okom, ali se može vidjeti uz pomoć običnog dvogleda, nedaleko od zvijezde Vega.

jutarnji.hr