NASA pokušava da spasi "lovca" na egzoplanete

1807nasa
A
merička svemirska agencija (NASA) saopštila je danas da će pokušati da popravi svemirski teleskop Kepler koji traga za planetama van našeg Sunčevog sistema, prenosi B92.

NASA pokušava da spasi "lovca" na egzoplanete

Akcija spašavanja 600 miliona dolara vrijedne misije započela je danas i trajaće nedjelju dana. Vođe misije, međutim, neće znati sve do kraja ovog mjeseca da li će Kepler biti ikad više u stanju da "lovi" egzoplanete.

Prije dva mjeseca, Kepler je izgubio drugi od svoja četiri točka koja kontrolišu njegovu poziciju u svemiru. Teleskopu su neophodna tri funkcionalna točka, a stručnjaci će pokušati da daljinski osposobe i pokrenu pokvarene točkove.

Svemirski teleskop Kepler, nazvan po njemačkom astronomu Johanu Kepleru, je misija agencije NASA koja je lansirana sa ciljem da otkrije planete nalik Zemlji van Sunčevog sistema.

Od lansiranja u martu 2009, Kepler je potvrdio 134 i otkrio više od 3.200 potencijalnih planeta. Ukoliko uspiju da ga spasu, naučnici vjeruju da će Kepler nastaviti svoju istraživačku misiju još nekoliko godina.