Podgorica

Na plažama rijeke u Dinoši ovih dana uživa veliki broj Podgoričana, Tuzana i naših iseljenika koji na odmor dolaze iz Evrope, SAD...

Druženje sa porodicom i prijateljima najviše im prija u kanjonu Cijevne

Na svega desetak minuta od centra Podgorice ili Tuzi, u rashlađenju u bistroj vodi i hladovini prelijepog kanjona Cijevne, ovih vrelih dana uživa veliki broj Podgoričana, Tuzana, kao i naših iseljenika koji na odmor u ove krajeve dolaze iz Evrope, Sjedinjenih Američkih Država...

Druženje sa porodicom i prijateljima najviše im prija u kanjonu Cijevne Foto: Pobjeda
PobjedaIzvor

Obilazeći nekoliko kilometara kanjona prema Dinoši naišli smo na nekoliko stotina parkiranih automobila, kojima su na kupanje ili odmor u kafićima i restoranima stigli domaći i gosti iz inostranstva. Oko 16 časova pristizao je još veliki broj automobila podgoričkih, tuških i registarskih oznaka drugih crnogorskih gradova, ali nemali broj i onih sa stranim tablicama. Od plaže kod prvog mosta na Cijevni (iz pravca Podgorice) do plaže kod tzv. kule (nekoliko kilometara uzvodno) obišli smo nekoliko kupališta sa kojih prenosimo pozitivne utiske posjetilaca iz Podgorice, Tuzi, Bosne i Hercegovine, SAD, Švedske... Svi oni uživaju u rashlađenju, odmoru i lijepom druženju sa porodicom i prijateljima u kanjonu ove rijeke, a oni malo stariji koji su na njoj kao djeca naučili da plivaju, naglašavaju da ljepotu ovog kanjona i čistu rijeku moramo sačuvati i za buduće generacije.

Na prvoj plaži pored mosta na Cijevni u subotu, oko 15 časova, bio je veliki broj posjetilaca, uglavnom raseljnih lica sa Kosova a već godinama, standardno, ima i naših sugrađana koji žive u zgradama koje su za njih izgrađene na Vrelima ribničkim.

Senad Nerda i Ramadan Beriša uživali su posmatrajući svoju djecu kako se brčkaju u plićaku rijeke.

- Voda je dosta opala, ali je čista i topla. Prija nam da se rashladimo kad je ovako vruće. Ova plaža nam je najbliža, na četiri-pet kilometara od zgrada gdje živimo. Došli smo sa porodicama, kolima. Neko dođe biciklom, na konju ili pješke – kazao je Senad.

Na nekoliko minuta vožnje širokom cestom koja vodi prema Dinoši naišli smo na ogroman broj posjetilaca koji su rashlađenje našli u dijelu rijeke gdje su na njenoj stjenovitoj obali izgrađena dva ugostiteljska objekta, a plaža od oblutaka prekoputa prekrivena mobilijarom.

U hladovini pod suncobranaom, na nekoliko metara od vode, sa ćerkama, zetom i unučadima uživao je Nedžad Kajošević iz Milješa.

-Voda je čista, hladovine ne fali, uživamo. Ujutro, kad nema gužve, ovdje možete slobodno da pijete vodu iz Cijevne koliko je čista. Gotovo svakodnevno dolazimo ovdje. U lokalima imaju hranu i piće, pa se može ostati cijeli dan. Ko voli mir, najljepše je doći ranije ujutro ili kasnije poslijepodne – kazao je Kajošević.

U blagodetima Cijevne uživao je i njegov zet Demir Šabotić, koji sa porodicom sa Konika svakodnevno dolazi ovdje na kupanje.

-Uživamo i djeca i mi. Ne pada nam na pamet da idemo na more, kad ovakvu ljepotu imamo praktično na pragu kuće – kazao je Šabotić.

Nedaleko od njih, u hladovini terase kafića sa društvom, uživao je Ivan Pavićević.

-Prvi put sam ovog ljeta na Cijevni. Nijesam očekivao da je voda ovako topla. Došli smo sa Starog aerodroma, nije daleko, desetak minuta vožnje. Doći ćemo opet, ovdje je baš lijepo – kazao je Pavićević.

PRIRODA

Veliki broj posjetilaca uživao je u kupanju na plaži malo uzvodno, koja se nalazi ispod kuća porodice Stanaj. Mladići sa Karabuškog polja nadmetali su se u skokovima sa stijena visokih nekoliko metara. Jedan od njih – Irfan Fetić, fudbaler FK Dečić i učenik trećeg razreda Srednje medicinske škole, kaže da ovdje dolaze na kupanje od kada je rijeka presušila u dijelu kanjona u naselju Kuće Rakića, koje im je najbliže Karabuškom polju.

-Ovdje je svakako ljepše za kupanje. Voda je čista i topla. Došao sam sa društvom, kolima nam od Karabuškog treba desetak minuta – kazao je Fetić.

Malo uzvodno, na parkingu kod mosta na Trgaji, naišli smo na stotinjak parkiranih automobila domaćih i stranih registarskih oznaka. Na kupalištu nizvodno od mosta bio je veliki broj posjetilaca, kao i manji broj onih koji su uživali na plažama i stijenama iznad bistre rijeke uzvodno.

Rashlađenje na Trgaji prije dva dana prijalo je i Telajli Ljuljanaj iz Njujorka i Najdi Akšabanović iz Švedske.

-Živim u Njujorku, svake godine dolazim ovdje sa porodicom. Nigdje voda nije ovako bistra kao na Cijevni – kazala je Telajla.

Najda kaže da uživa u druženju sa Telajlom u kanjonu Cijevne.

- Porijeklom smo odavde. Ovo mjesto je čarobno. Često dolazimo ljeti. Ovdje nam je najljepše druženje – kazala je Najda.

Veoma lijep osjećaj pruža i vožnja novom cestom kroz krševiti kanjon ispod kojega se vijuga zelena rijeka koja, moramo priznati, najviše prija ovih dana kada se temperature kreću do 40 stepeni Celzijusa.

Sačuvati prirodne ljepote kanjona Cijevna

Sedamdeset petogodišnji Sadik Đokaj, koji više od pola vijeka živi u Kaliforniji, njegov bratanić Safet i njihov zet Teofik Orahovac koji sada živi u Sarajevu, u

hladovini improvizovane terase kafića pored plaže ispod kuća Stanaja prisjećali su se kupališta na Cijevni na kojima su naučili da plivaju.

-Mi smo se rodili ovđe blizu Cijevne. Tu smo naučili da plivamo, upravo smo pričalli o tome – kazao nam je Sadik.

Navodeći da svake godine tri-četiri mjeseca odmora provede u Crnoj Gori, ističe da mu ,,ovo naše sunce više prija od kalifornijskog“.

-Cijevna je lijepa, ali nije čista kao što je bila ranije. Moramo se potruditi da ne bacamo plastiku, konzerve i stakla u nju. Moramo čuvati ovu lljepotu – poručuje Đokaj.

Sa njim je saglasan i njegov zet Teofik Orahovac, koji sada živi u Sarajevu, a koji je takođe porijeklom iz ovih krajeva .

-Ja sam ovdje porastao. Nedavno sam došao iz Sarajeva, prvi dan sam ovdje danas. Kanjon se dosta promijenio. Cijevna je uvijek inspiracija za nas. Ovo je pravo bogatsvo, malo je rijeka koje imaju ovako čistu vodu, donedavno se iz nje moglo piti. Nijesam za to da se restorani grade na obalama rijeke, to narušava ovu ljepotu, ovaj kanjon se mora zaštititi – kaže Orahovac.

Istoga mišljenja je i Sadikov bratanić Safet Đokaj, koji živi u Milješu.

-Cijevna je bila čistija, ali i sada je čista. Moramo je čuvati, kako bi i buduće generacije uživale u ljepotama ovog kanjona. Sve što se radi treba uklapati u ovaj prirodni ambijent – smatra Safet.

Suv kanjon u naselju Kuće Rakića

U mjestu Kuće Rakića, kod vodopada popularno nazvanog ,,Nijagara“, Cijevna je presušila prije četiri-pet dana. Konobar koji radi u popularnom restoranu u blizini vodopada Almir Orahovac kaže da se u ovom dijelu kanjona moglo kupati do prije dvadesetak dana.

- Prije mjesec je u ovo vrijeme bila puna terasa. Da ima vode i sad bi bilo tako. Više gostiju ima poslijepodne i uveče, jer je tokom dana vruće. Dolaze i organizovane ture turista da vide vodopad. Iznenade se kada vide suv kanjon, ali im i ovakav bude zanimljiv, pa ga fotografišu – kazao je Orahovac prekjuče oko 14 sati, kada je bila popunjena trećina terase restorana ,,Nijagara“.

U hladovini restorana sa prijateljima je uživao Podgoričanin Amir Lekić.

-Kao mlađi često sam sa društvom dolazio ovdje na kupanje. Međutim, ovo je prvi put da vidim kakav je kanjon kad presuši, moram priznati da je zanimljivo vidjeti ovaj prizor – kazao je Lekić.